تقدیر وزارت بهداشت از عملکرد گیلان در مقابله با پشه آئدس

رئیس اداره کنترل ناقلین و عوامل بیولوژیک وزارت بهداشت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقابله با پشه آئدس تقدیر کرد.

مهرداد ضرابی، رئیس اداره کنترل ناقلین عوامل بیولوژیک وزارت بهداشت در همایش ۲ روزه مدیریت تلفیقی آفات بهداشتی - مدیریت جمعیت آفت مهاجم پشه آئدس با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مواجهه و کنترل این آفت در سال گذشته، گفت: عملکرد این دانشگاه اعم از حوزه معاونت بهداشتی و کارشناسان گروه‌های بهداشت محیط و پیشگیری و مبارزه با با بیماری‌ها در مقابله با پشه آئدس طی ۱۰ ماه گذشته درخشان بوده است.

او با بیان اینکه این کارگاه با هدف اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات درست و تازه علمی درباره پشه آئدس برنامه ریزی شده است، افزود: همایش مدیریت تلفیقی آفات بهداشتی به منظور انتقال اطلاعات کلی برای همه کارشناسان حوزه بهداشت محیط سراسر استان تدارک دیده شده است تا تصمیم گیری‌های علمی و آگاهانه برای کنترل وضعیت در مقابله با پشه آئدس اتخاذ شود.

مهرداد ضرابی، رئیس اداره کنترل ناقلین عوامل بیولوژیک وزارت بهداشت

رئیس اداره کنترل ناقلین عوامل بیولوژیک وزارت بهداشت تصریح کرد: پس از بحث و بررسی‌های علمی، شیوه نامه نهایی مدیریت محیطی جمعیت آفت مهاجم آئدس از ماحصل این همایش تدوین و نهایی می‌شود و به همه استان‌ها ارائه خواهد شد تا بنا بر وضعیت هر استان، تصمیمات درست برای کنترل پشه آئدس صورت پذیرد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، پشه آئدس در ظرف‌هایی که اندکی آب در آنها جمع شده باشد؛ مانند ظروف کنسرو رها شده در طبیعت و یا زیرگلدانی‌ها یا ظروفی که به عنوان زباله در پارک‌ها و فضای سبز رها می‌شود، تخمگذاری می‌کند بنابراین بهسازی محیط و پاکیزه سازی کوچه‌ها و خیابان‌ها از وجود زباله‌های این چنینی و همینطور ظروفی که قابلیت جمع شدن آب در آنها وجود دارد، می‌تواند اقدام بسیار مهم و تأثیرگذاری در کاهش تعداد پشه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.