پس از یک دوره رکود یک ساله؛

رونق دوباره تولید بلوک‌های سبک بتنی در بیرجند

واحد صنعتی تولید بلوک‌های سبک بتنی وابسته به آستان قدس رضوی، این روز‌ها جانی دوباره گرفته و روز‌های پر رونقی را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کارخانه هبلکس بیرجند از سال ۱۳۸۹ با ظرفیت سالانه ۱۵۰ هزار تن بلوک سبک بتنی راه اندازی شده است.

کارخانه هبلکس بیرجند پس از یک دوره رکود یک ساله و با بهره مندی از توان متخصصان و تلاش کارگران، دوباره رونق گرفته است و روزانه ۶۰۰ متر مکعب بلوک سبک بتنی تولید می‌کند.

رتبه اول کیفیت هبلکس در کشور

کارخانه هبلکس بیرجند در سه سال گذشته، رتبه اول کیفیت بلوک سبک بتنی را در کشور از سوی انجمن بتن سبک ایران و مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی کسب کرده است.

عابدی مدیرکارخانه هبلکس بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بلوک‌های سبک بتنی، حاصل نوآوری‌های دانش بنیان است که با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، توانسته ایم محصولی با کیفیت روانه بازار‌های داخلی و خارجی کنیم.

او افزود: این محصول که به نوعی آجر سبک در ابعاد ۶۰ در ۲۵ سانتیمتر است، عایق کامل صوت و حرارت و مقاوم در برابر زلزله و حیوانات موذی است.


بیشتر بخوانید


عابدی با بیان این که مواد اولیه هبلکس، آهک، سیمان و ماسه است که سیمان و ماسه از داخل استان و آهک از خراسان رضوی تأمین می‌شود، اظهار کرد: هر متر مکعب از این بلوک‌های ساختمانی ۴۸۰ کیلوگرم است در حالی که آجر معمولی در این ابعاد بیش از ۳ برابر سنگین‌تر از هبلکس است.

چرخ تولید تعطیل بردار نیست

مدیر کارخانه هبلکس بیرجند با اشاره به اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در این کارخانه گفت: کارخانه هبلکس، بدون وقفه و تعطیلی در سه شیفت کاری به فعالیت خود ادامه می دهد.

او افزود: تولیدات کارخانه بازار مصرف خوبی در استان‌های خراسان رضوی، تهران، مشهد، شیراز، کرمان و سیستان و بلوچستان دارد و سالانه ۳۰ درصد هبلکس‌های تولیدی به خارج از کشور از جمله افغانستان و عراق صادر می‌شود.

عابدی تصریح کرد: در طرح توسعه کارخانه، تولیدات سالانه از ۱۵۰ به ۱۸۰ هزار متر مکعب افزایش می‌یابد و اشتغال مستقیم موجود هم از ۱۰۰ به ۲۰۰ نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.