در صورت نداشتن کارت ورود به جلسه؛

مدیران مانع ورود دانش آموزان به امتحانات نهایی نشوند

به دلیل اختلال به وجود آمده در سامانه سازمان سنجش، در صورتی که دانش آموزی موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشد، می‌تواند با ارائه مدرک شناسایی به مدیر مدرسه، در امتحان شرکت کند.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: امتحانات نهایی در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از فردا آغاز می‌شود و اختلال در سامانه سنجش و موفق نشدن آن‌ها برای دریافت کارت ورود به جلسه باعث نگرانی دانش آموزان و والدین آنها شده است.

او افزود: از آنجایی که همزمان چند طرح بزرگ در آموزش و پرورش در حال انجام است موضوعات متعددی بر بستر سامانه آمده و باعث به مشکل خوردن سرور‌ها شده است، البته سامانه از دیشب تا ۵ صبح باز بود و تعدادی از دانش آموزان کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند.

موسوی نژاد بیان کرد: مراجعه به سایت و دریافت کارت تا یک ساعت قبل از برگزاری امتحان امکان‌پذیر است، اما در صورتی که دانش آموزان موفق به دریافت کارت به دلیل اختلال در سامانه نشدند، از این بابت نگرانی‌ نداشته باشند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: حضور در امتحانات نهایی با شناسنامه، کارت ملی و یا مدرک معتبر دیگر امکان پذیر است و یا حتی اگر مدیر مدرسه دانش آموز خود را بشناسد بدون دریافت کارت شناسایی دانش آموز می‌تواند در جلسه امتحان حضور پیدا کند و خواسته ما از دانش آموزان این است که نهایت تلاش خود را برای شرکت در امتحان انجام دهند، زیرا غیبت غیر موجه منجر به دریافت نمره صفر و غیبت موجه منجر به حذف درس و شرکت در آزمون بعدی می‌شود.

او عنوان کرد: ساعت ۷:۳۰ و ۱۰:۳۰ فردا، ۱۹ هزار و ۳۲۲ دانش آموز در استان در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی دارند که ۱۱ هزار و ۳۵۵ نفر خانم و ۷ هزار و ۹۷۴ نفر آقا هستند و در حساس‌ترین مقطع که پایه دوازدهم است ۶ هزار و ۶۴ دانش آموز امتحان نهایی دارند؛ علاوه بر این آمار متقاضیان ترمیم نمره و بزرگسالان نیز امتحان خواهند داد.

موسوی نژاد تصریح کرد: در پایان از دانش آموزان می‌خواهیم با وضو، آرامش و نام خدا در جلسه امتحان حاضر شوند و از آنجایی که پاسخنامه‌ها شخصی‌سازی شده و دارای بارکد هستند از مخدوش کردن، مچاله کردن یا هر اقدامی که باعث آسیب به بارکد برگه می‌شود خودداری کنند، سوالات و فعل آنها را با دقت بخوانند، مطابق آموخته کتاب خودشان به سوالات جواب دهند، پاسخنامه را تمیز و خوانا تحویل دهند، از آنجایی که امتحانات و حضور غیاب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود به موقع در سر جلسه امتحان حضور پیدا کنند و از آوردن برگه چرک نویس، گوشی همراه، ساعت هوشمند و دیگر وسایل این چنینی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.