پایش توزیع و مصرف واکسن‌های طیور در خراسان جنوبی

توزیع و مصرف واکسن‌های طیور در سامانه دامپزشکی خراسان جنوبی پایش می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عجم ، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان دامپزشکی استان از پایش آنلاین توزیع و مصرف واکسن‌های طیور در سامانه‌های دامپزشکی خبر داد و گفت: در این راستا توزیع و مصرف واکسن‌های طیور به صورت کلی و با دقت بیشتری نظارت می‌شود.

وی افزود: علت این امر تأمین ارز یارانه‌ای برای برخی واکسن‌های استراتژیک توسط دولت بوده و لازم است برای جلوگیری از سوء استفاده شرکت‌ها و مرغداران، توزیع و مصرف واکسن‌ها رصد شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان دامپزشکی گفت: در صنعت طیور کشور بخشی از واکسن‌های مصرفی وارداتی بوده و به لحاظ اجباری بودن مصرف در مقاطع زمانی خاص پرورش طیور، حالت استراتژیک دارند.

عجم افزود: در خراسان جنوبی مصرف واکسن‌های تولید داخل بیشتر بوده و تقریباً تمامی واکسن‌های مورد نیاز مرغ گوشتی بصورت تولید داخل موجود بوده، اما ممکن است در مقاطع زمانی خاص به دلیل عدم تناسب عرضه و تقاضا با کمبود مواجه شویم.

وی گفت: برای هماهنگی عرضه و تقاضا و کنترل زنجیره توزیع و مصرف واکسن، شرکت‌های پخش واکسن و مراکز واکسیناسیون باید دریافتی و فروش خود را در سامانه طیور دامپزشکی ثبت کنند تا قابل کنترل و ردیابی باشد.

انتهای پیام/ک

توزیع و مصرف واکسن‌های طیور در سامانه دامپزشکی استان

برچسب ها: دامپزشکی ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار