زنجان؛

نمایش موزیکال "موش‌ها و پیشی‌ها" در زنجان به روی صحنه می‌رود

نمایش موزیکال "موش‌ها و پیشی‌ها" از روز ١٣ اردیبهشت تا ٢٦ این ماه در فرهنگسرای امام خمینی (ره) به روی سن می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ایرانه حیدری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان این نمایش را برای گروه سنی کودک و نوجوان معرفی کرده و ادامه داد: ساسان قجر، نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد که به همراه اعضای "گروه تئاتر آزاد بهاران" به اجرای آن می‌پردازند.

حیدری با اشاره به سوابق این کارگردان تاکید کرد: ژانر نمایش کودک در عین جذابیت، از حساسیت خاصی برخوردار است چون در این ژانر موضوع آموزش نیز مطرح است و کارگردان نمایش "موش‌ها و پیشی‌ها" نیز جزو افراد شاخص این حوزه است که به صورت تخصصی این گرایش را دنبال می‌کند.

ساسان قجر در سال‌های اخیر با ابداعاتی در حوزه نمایش کودک، مخاطبان بسیاری را جذب کرده است که یکی از این ابداعات ارائه "کارت تماشاگر" بود که مورد استقبال سایر استان‌ها نیز قرار گرفت.

حیدری با اشاره به این اقدامات ادامه داد: این کار سبب ایجاد مخاطبان خاصی شده که مطالبه‌گر نمایش‌های این گروه بوده و پیگیر اجراهای "گروه تئاتر آزاد بهاران" هستند.

وی از مزایای "کارت تماشاگر" را تخفیف ٤٠ درصدی بلیت‌های اجرا عنوان کرده و افزود: با انجام این کار ابتکاری، اینک بیش از ٤ هزار نفر در زنجان اشتراک "کارت تماشاگر" را دارند.

این مقام مسئول، گروه تئاتر آزاد بهاران را نخستین گروه تئاتر مجوزدار بخش خصوصی بعد از انقلاب اسلامی در کشور عنوان کرده و افزود: این موسسه موفق به آموزش هنرجوبانی شده که اینک در سایر گروه‌های نمایشی به صورت حرفه‌ای کار تئاتر انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نمایش دیگری از این گروه در سال گذشته ادامه داد: در این نمایش نیز به مسائل شهری، زیست محیطی و نظافت و محیط شهری پرداخته شده که از طرف شهرداری زنجان نیز مورد توجه قرار گرفت. موضوع این نمایش به زباله‌های یک شهر اشاره داشت که به شکل هیولا شهر را محاصره کرده و یک کودک به همراه یک پاکبان شهر را نجات می‌دهند.

وی از استقبال از این تئاتر در سطح کشوری خبر داده و گفت: نام "پاکبان" در کشور برای اولین بار توسط این گروه تئاتری مطرح شده و در هر روز اجرای این نمایش، به یکی از پاکبانان شهر از سوی کودکان، نشان پاکبان اهدا شد.

حیدری در مورد موضوع نمایش "موش‌ها و پیشی‌ها" نیز اظهار داشت: در این نمایش با توجه به نزدیکی ایام انتخابات، موضوع اتحاد و همبستگی و همدلی به صورت غیرمستقیم به کودکان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به عوامل نمایش، اعلام کرد: آهنگسازی اثر به عهده کیارش میرمحمد رضایی بوده و بازیگران آن نیز از هنرجویان "گروه تئاتر آزاد بهاران" بوده که به عنوان کار پایانی خود، این نمایش را به روی صحنه می‌برند.

گفتنی است این نمایش در ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه هر روز در فرهنگسرای امام خمینی(ره) به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای خرید بلیت آن می‌توانند به فرهنگسرای امام و یا "گروه تئاتر آزاد بهاران" مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.