کشاورزان زنجانی محصولات خود را در برابر سرمای بهاره محافظت کنند

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: نوسان و کاهش دما تا صبح چهارشنبه هفته جاری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت، از همین رو کشاورزان اقدامات حفاظتی را برای جلوگیری از خسارت به محصولات خود انجام دهند.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان اغلب مناطق مختلف استان در حال حاضر صاف تا کمی ابری است که از بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد و بارش های پراکنده در برخی مناطق همراه خواهد شد.

وی اظهار داشت:‌ با تقویت سامانه بارشی فردا و روز سه شنبه به خصوص بعدازظهرها شاهد بارشهای رگباری، روقع رعد و برق و بارش تگرگ در استان خواهیم بود و این شرایط جوی تا آخر هفته جاری تداوم خواهد داشت.

سلطانی گفت: با توجه به ماهیت بارشها به خصوص روز سه شنبه احتمال آبگرفتگی معابر،‌ طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد بر همین اساس هم استانی ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی با اشاره به نوسانات دمایی در مناطق مختلف گفت: صبح امروز نیز هوای خنکی در استان حاکم بود و روستای خیرآباد و سجاس با ۲ درجه سانتیگراد سردترین مناطق استان بودند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان پنج و ۲۱ درجه، ابهر پنج و ۲۴ درجه، خرمدره ۶ و ۲۲ درجه، آب‌بر ۱۲ و ۲۴ درجه، قیدار چهار و ۱۸ درجه، سلطانیه سه و ۲۰ درجه و ماهنشان ۹ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.