کرمانشاه؛

کرمانشاه دروازه ورود به بازارهای کشور عراق

نائب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای دی هشت که در کشور ترکیه برگزار شد، گفت: سرمایه گذاری در استان کرمانشاه، توجیه پذیر و سودمند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نلسون حضرتی گفت: هفت برابر شدن حجم تجارت کشورهای D8 از سال 1997 تا کنون، نشان دهنده موفقیت این پیمان است.امید است با تعامل بیشتر بخش های خصوصی و دولتی به نتایج مطلوب تر در راستای اهداف تبیین شده این گروه ، افزایش توان رقابتی کشور های عضو وافزایش ثروت و بهبود سطح کیفی معیشت در کشورهای اسلامی باشیم.

حضرتی با اشاره به ساختار تولید و تجارت کشورهای عضو گروه D8 گفت: برخی از آنها صادرکننده نفت و متکی به درآمدهای آن هستند و برخی درآمد متوسط دارند و می توان پی برد که در هر هشت کشور بخش خدمات بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی معتقد است: پس از بخش خدمات، صنعت و کشاورزی نیز بیشترین سهم ها را دارندو در صورت اطلاع رسانی مناسب توانمندی های اقتصادی کشورهای عضو،حل برخی از موانع تعرفه ای و تسهیل در صدور روادید برای شهروندان و همچنین تامین نیازهای کالایی و خدماتی از کشورهای عضو می توان ضمن غلبه بر مشکلات، از پتانسیل های بی نظیر این کشورها برای توسعه و تحکیم روابط فیمابین و استفاده از فرصت های مختلف اقتصادی و گردشگری بهترین بهره را برد

حضرتی در ادامه با اشاره به صنعت توریسم و گردشگری، گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی اسلامی کشورهای عضو گروه،به نظر می رسد ایجاد تسهیلات روادیدی به رونق صنعت گردشکری،ارزآوری برای تک تک کشورها و ایجاد روابط مستحکم تر فرهنگی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

حضرتی گفت:ایران با آب و هوای چهار فصل و مطبوع دارای جاذبه های طبیعی، فرهنگی اسلامی، تاریخی و باستانی بسیاری است و در این بین استان تاريخي كرمانشاه همچون ديگر نقاط كشور كهنسال ما، آثاري از روزگار مجد و عظمت ايران را در سينه كوه ها و پهن دشت هاي خود محفوظ كرده است .

وی ادامه داد: برخلاف ساير نقاط ايران كه به صورت مقطعي سکونت داشته اند، اين استان بدون وقفه در ادوار مختلف تاريخ سکونتگاه بوده است شواهد و مدارك باستان شناختي نشان مي دهد اين منطقه از اولين زيستگاه هاي انسان اوليه به شمار مي رفته و يكي از مراكز مهم جمعيتي در زاگرس مياني محسوب مي شده است.

حضرتی یادآوری کرد: وجود صدها اثر تاریخی و باستانی، آثار طبیعی، مساجد، تکایا و زیارتگاهها موید اهمیت این منطقه در طول دوران تاریخ می باشد.

وی افزود: در بخش اقتصادی استان کرمانشاه، دروازه ورود به بازارهای کشور عراق می باشد به نحوی که بیش از نیمی از صادرات ایران به این کشور از طریق مرزهای این استان انجام می گیرد.


به گفته این کارشناس مسائل اقتصادی، در حقیقت کرمانشاه محوریت یک بازار 6 میلیونی در ایران و 10 میلیونی در عراق را دارد. لذا سرمایه گذاری در این استان توجیه پذیر و سودمند ارزیابی می شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، دروازه ، ورود ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.