"فریبرز عرب نیا" در برنامه سينمايي "هفت" :

سینمای مستقل تمام افتخارات سینمای ما را رقم زده است

سینمای مستقل تمام افتخارات سینمای ایران را در چند سال اخیر رقم زده است اما با توجه به اختصاص برخی هزینه ها به فیلم های فاخر این سینما مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران شب گذشته در برنامه سینمایی هفت فریبرز عرب نیا بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگوی تلفنی خطاب به رئیس سازمان سینمایی مسائلی را مطرح کرد.



این بازیگر پس از عرض تبریک به مناسب روز بزرگ و شادی بخش سینما عنوان کرد: امیدوارم که آقای عیوبی سال های سال از عمرشان باقی باشد و در تمام طول عمرشان به فرهنگ این کشور خدمت روز افزون کنند.

وی ادامه داد: بحث های بسیار زیادی وجود دارد اما من به شکل مختصر به 3 نکته بسنده می کنم البته می دانم که دوستان بهتر از من به این مسائل واقف هستند اما ممکن است این مسائل در جشن و شادی مغفول بماند.

عرب نیا اظهار داشت: من امشب در جشن روز ملی سینما حضور داشتم و بعد از سال ها واقعاً این توفیق نصیبم شد که در کنار خیلی از همکارانی که برخی از آن ها مدت ها بود از گردونه خارج بودند قرار گیرم و این شور را در آن ها دیدم .

این بازیگر تصریح کرد: من همان جا گفتم که خدا به آقای عیوبی توفیقی بدهد تا از زیر بار این مسئولیت کمر راست کند.

وی افزود: شهرام مکری که امروز جایزه جشنواره ونیز را با خود به ایران آورده سال ها برای پیدا کردن یک سرمایه گذار برای یک فیلم تجربی وقت صرف کرد و در نهایت نیز با هزینه خیلی پایین و بدون حمایت هیچ جناح و گروهی فیلمش را ساخت و امروز بسیاری از جوان ها با استعداد ما مثل وی، پشت درهای ارگان ها و نهادهای مختلف می مانند.

عرب نیا بیان کرد: من با ذهن قاصرم متوجه می شوم که اگر فیلمی موفقیت کسب کرد باید به عنوان جایزه برای فیلم بعدی اش به او بودجه تعلق داد اما اصلاً نمی فهمم چرا باید به فیلمی بودجه دهیم که به دنبال آن یک عده رانت خوار پس از جمع شدن در کنار هم یک نهاد تشکیل بدهند.

این بازیگر ادامه داد: لطفاً آقای عیوبی هیات های رسیدگی به شکایات سینما را خیلی جدی تر دنبال کنید زیرا خیلی از دوستان ما زیر بار مافیا خم شدند و سینمای مستقل ما که امروز افتخارات بسیاری را مدیون آن ها هستیم رشد پیدا نکند.

وی خاطر نشان کرد: من تمام حرف هایم در لفافه خدمت شما عرض کردم امیدوارم هر وقت که شما بخواهید فرصتی برای صحبت با شما را داشته باشم./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار