نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به وتوی آمریکا در قطعنامه پذیرش فلسطین به عنوان عضو دائم در سازمان ملل، این شورا را گروگان آمریکا خواند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در واکنش به وتوی آمریکا علیه پذیرش فلسطین در این سازمان بین‌المللی گفت: شورای امنیت سازمان ملل به گروگان سیاست واشنگتن در خاورمیانه تبدیل شده است.

براساس گزارش آر تی، نبنزیا در نشست مجمع عمومی که به بحث درباره وتوی آمریکا علیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص پذیرش فلسطین به‌عنوان عضو کامل در سازمان ملل اختصاص داشت، افزود: ما عمیقاً از چنین اقداماتی که طرف آمریکایی انجام داده است متاسفیم. همه اقدامات آمریکا منعکس کننده این است که نیرو‌های امنیتی بین المللی در واقع طی این ۶ ماه به گروگان سیاست آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده است.

در پایان آوریل گذشته، آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کرد و در نتیجه مانع پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در مورد پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل شد.

شایان ذکر است که در سپتامبر سال ۲۰۱۱، فلسطین درخواستی برای پیوستن به این سازمان به عنوان عضو کامل ارائه کرد. اما در آن زمان نتوانست حمایت شورای امنیت سازمان ملل را جلب کند.

در آن زمان نیز آمریکا اعلام کرد که قصد دارد قطعنامه را در صورت تایید سایر اعضای دائمی وتو کند. سپس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت این موضوع را برای مدتی متوقف کند و به عنوان ناظر دائمی در سازمان بین المللی باقی بماند.

فرآیند پذیرش یک کشور برای عضویت در سازمان ملل متحد با تصمیم مجمع عمومی به توصیه شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
و این در حالی است که سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها و هم تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش در سوریه و منطقه بوده است.

و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها و هم تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش در سوریه و منطقه بوده است.

و این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها و هم تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش در سوریه و منطقه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
شورای امنیت سازمان ملل مورد اعتماد ما نیست و از سال 1945 تاکنون هم نبوده است.
۰۷:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
شورای امنیت سازمان ملل مورد اعتماد ما نیست و از سال 1945 تاکنون هم نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
صهیونیست ها جنایتکار و هم تروریست ها جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیانی آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار ومزدورانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش مسئولیت حمله به مسجد هرات را به عهده گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
در تل آویو نمایندگان مزدور ودیکتاتوراعضا سازمان ملل تصمیم میگیرند چه بشود وچه نشود وگرنه این موضوع مثل بقیه کشورها ناقض قوانین بین الملل بدون قید وشرط باید محاکمه ومحازات شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که نوکر آمریکا، غرب و اسرائیل بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
شورای امنیت از سال 1945 تاکنون به گروگان آمریکا تبدیل شده است
۰۹:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
شورای امنیت از سال 1945 تاکنون به گروگان آمریکا تبدیل شده است
آخرین اخبار