مصر: تل‌آویو از تلاش برای آتش‌بس طفره می‌رود

رئیس جمهور مصر در اجلاس سران کشور‌های عربی از کارشکنی و بی‌مسئولیتی رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش‌بس خبر داد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر می‌گوید رژیم صهیونیستی همچنان از قبول مسئولیت و تلاش برای دستیابی به آتش‌بس با جنبش حماس برای برقراری آتش‌بس و آزاد کردن اسرای خود فرار می‌کند.

به گزارش الجزیره، السیسی که کشورش یکی از میانجیگران آتش‌بس غزه است در نشست سران کشور‌های عربی در «منامه» گفت: «اسرائیل عملیات نظامی خود را در رفح دنبال می‌کند و از گذرگاه این شهر برای تشدید محاصره استفاده می‌کند».

او اضافه کرد: «کسانی که فکر می‌کنند راه‌حل‌های امنیتی و نظامی می‌تواند منافع یا امنیت‌شان را تامین کند، دچار توهم‌اند». 

هفته گذشته شبکه تلویزیونی القاهره نیوز، وابسته به دولت مصر گزارش داد که هیئت‌های حماس، قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از به بن‌بست رسیدن مذاکرات آتش‌بس مصر را ترک کردند. این شبکه به نقل از یک مقام ناشناس اعلام کرد که هیئت‌های شرکت کننده برای رایزنی رفتند و در همین حال برخی از موارد که سبب اختلاف بود، حل نشده باقی ماند. از جمله اختلافات عمده بین طرف‌ها تعداد و فهرست اسرای صهیونیست و همچنین عقب‌نشینی نیرو‌های اشغالگر از نوار غزه است. حماس خواستار عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه شده است و می‌گوید افرادی که از خانه‌های خود در شمال غزه آواره شده‌اند، باید بتوانند به این مناطق بازگردند.

مذاکرات زمانی به هم خورد که ارتش رژیم صهیونیستی برخی نیروهای خود را در شهر رفح که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد مستقر کرد و کنترل گذرگاه حیاتی این شهر را به دست گرفت. شهر رفح از نظر جمعیت بسیار متراکم است و مقامات بین‌المللی بارها در خصوص بروز «فاجعه» در صورت حمله گسترده به  آن هشدار داده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسراییل از هیچکس نمی ترسد چون امریکا پشتی بان اوست
آخرین اخبار