دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد

قوه قضاییه گزارشی از وضعیت پرونده بابک زنجانی را منتشر کرد.

قوه قضاییه اعلام کرد: برخورد با مفسدان اقتصادی و عوامل اصلی فساد و صیانت از بیت‌المال یکی از وظایف مهم قوه قضاییه در عرصه مبارزه با فساد و حمایت از حقوق عامه است. 

در همین راستا پرونده «بابک زنجانی» از پرونده‌های بسیار مهم قوه قضاییه در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی در یک دهه گذشته بود که با تلاش‌های مجموعه دستگاه قضا و همکاری نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی پس از ده سال در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید.

باتوجه به اینکه استرداد اموال و بدهی‌های بابک زنجانی به قیمت ارزی و به نرخ روز انجام شده و حتی میزان اموال مسترد شده، بیش از مبلغ محکومیت و بدهی وی بوده، همین امر موجب شد حکم اعدام او با استفاده از ارفاقات قانونی موضوع ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی به ۲۰ سال حبس تبدیل شود.

شروع رسیدگی به پرونده بابک زنجانی

دریافت گزارشی از سوی بانک مرکزی و شرکت ملی نفت، در سال ۱۳۹۱ در رابطه با اخذ مبلغ قابل توجهی ارز از بانک مرکزی و عدم بازپرداخت کامل آن و فروش مبلغ قابل توجهی ارز در بازار آزاد و همچنین عدم بازپرداخت مابه‌ازای مبلغ نفت دریافتی، نقطه شروع پیگیری پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بود. 

پس از بررسی گزارش از سوی مراجع قضایی، بابک زنجانی با نام کامل «بابک مرتضی زنجانی» در تاریخ نهم دی ماه سال ۱۳۹۲، بازداشت شد.

رسیدگی به پرونده «بابک زنجانی»

پس از بررسی گزارش‌های واصله و انجام تحقیقات مقدماتی، دی ماه سال ۱۳۹۳، قرار مجرمیت بابک زنجانی صادر شد و کیفرخواست ۲۳۷ صفحه‌ای برای متهم صادر شد. پس از صدور کیفرخواست، پرونده جهت بررسی و صدور حکم به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد. 

اتهام‌های بابک زنجانی بر اساس کیفرخواست صادره: افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی با رهبری شبکه سازمان یافته، استفاده از سند مجعول، پولشویی کلان و عمده با علم به موثر بودن و ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور، کلاهبرداری گسترده از چند بانک و وزارت نفت، جعل ۲۴ فقره اسناد بانکی و پولشویی به مبلغ ۱ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و نشر اکاذیب، بود.

احکام صادره برای پرونده بابک زنجانی

رسیدگی به پرونده و اتهامات بابک زنجانی، از مهرماه ۱۳۹۴ در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد و بعد از برگزاری ۲۶ جلسه، در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ به پایان رسید.

-حکم دادگاه انقلاب به اعدام، رد مال و جزای نقدی 

اسفندماه ۱۳۹۴ حکم بابک زنجانی مبنی بر محکومیت وی به اعدام، رد مال به شاکی (شرکت ملی نفت ایران) و جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ پولشویی، صادر شد.

-تایید حکم اعدام در دیوان‌عالی کشور با شرط تخفیف در صورت رد اموال

پس از صدور حکم، وکیل بابک زنجانی در مهلت قانونی نسبت به حکم صادره اعتراض کرد و پرونده اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به دیوان‌عالی کشور رفت.

نهایتا در آذرماه ۱۳۹۵ حکم اعدام بابک زنجانی از سوی دیوان‌عالی کشور تأیید شد، البته با این قید که اگر محکوم‌علیه، کلیه اموال را مسترد کند و خسارات را جبران کند، می‌تواند از ارفاقات قانونی ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی بهره‌مند شود.

در دادنامه صادره از دیوان‌عالی کشور آمده است: «بدیهی است در صورت استرداد اموال و جبران خسارات وارده و اظهار ندامت و پشیمانی و توبه، محکوم علیه استحقاق برخورداری از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را خواهد داشت»

پس از اعلام نظر دیوان‌عالی کشور، توجه دستگاه قضایی بر بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» متمرکز شد.

پس از صدور این حکم، در این مرحله، بابک زنجانی اعلام کرد در کشور‌های مختلف مبالغ ارزی دارد و اسنادی هم در این رابطه ارائه کرد، اما تحقیقات مراجف ذی‌صلاح نشان داد این ادعا صحیح نبوده و هم موضوع برگرداندن اموال به نتیجه نرسید.

بعد از آن، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز برای استرداد اموال بابک زنجانی به کشور تلاش‌هایی انجام دادند و حتی مدت زمان طولانی در عین اینکه با تأکید قضایی متهم همچنان در زندان نگهداری می‌شد در اختیار دستگاه اطلاعاتی قرار گرفت، اما باز هم، استرداد وجوه محقق نشد و اموال شناسایی‌شده از متهم نیز، تکافوی بدهی وی و خسارات مرتبط با آن را نمی‌داد.

در مرحله بعد، جمعی از اشخاص یک دستگاه مسئول به دستگاه قضا اعلام کردند، برای شناسایی و بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» کار جدیدی را آغاز خواهند کرد و رئیس قوه قضاییه با تعیین یک اولتیماتوم با این موضوع موافقت کرد و مهلت زمانی مشخصی برای این کار تعیین شد تا اگر باز هم اموالی از سوی محکوم مسترد نشد حکم قطعی و قانونی در مورد او اجرایی شود.

مدت تعیین‌شده برای بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» یک بار دیگر از سوی رئیس قوه قضاییه تمدید شد؛ تا اینکه، بابک زنجانی اعلام کرد قصد همکاری دارد و نشانه‌هایی از صداقت او آشکار شد و اموال قابل‌توجهی را در خارج از کشور معرفی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه (۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲)، این خبر را اعلام کرد که در نتیجه تلاش‌های همه بخش‌های ذی‌ربط، اموال «بابک زنجانی» در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شد.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در روز اول اسفندماه این خبر را تایید کرد و گفت: اموال بازگردانده شده بابک زنجانی که به‌صورت دارایی‌های ارزی است، تماما به خزانه بانک مرکزی منتقل شده است؛ بنابراین بدهی زنجانی به مبلغ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد و این اموال به عنوان پشتوانه پولی کشور به خزانه بانک مرکزی بازگشت.

مجموعا، ارزش دارایی‌های وارد شده بابک زنجانی به کشور با احتساب اموال قبلی مصادره شده، از کل مبلغ بدهی وی و خسارات وارده بیشتر بود.

- تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس با اعمال ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی 

به همین دلیل، از آنجا که استرداد اموال و بدهی‌های بابک زنجانی به قیمت ارزی و حتی بیش از میزان مبلغ محکومیت و بدهی وی بود، همین امر موجب شد حکم اعدام او مشمول استفاده از ارفاقات قانونی موضوع ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی شود.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در این رابطه گفت: با گزارش مقامات ذی‌صلاح در مورد استرداد اموال، درخواست تخفیف مجازات «بابک زنجانی» از سوی دادگستری استان تهران مطرح شد و با تائید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام وی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

به این نحو یکی دیگر از پرونده‌های قوه قضاییه در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و بازگرداندن اموال بیت‌المال در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه جالب این قدر صبر کردین که ارزش مال و املاک بابک زنجانی بالا رفت پول ایران هم سقوط کرد بدهی همان پنج شش سال پیش را ازش گرفتین نه کردین به قیمت روز بدهی هاشو صاف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوب هر چی احتلاس کرده الان ارزسش هزار برتبر شده بعد ده سال
الان پول ده سال پیش برگردانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ضربه ای که نام و اختلاس این فرد به کشور و ملت زده چی میشه؟ اینو تو ده سال اخیر هی بر سر حکومت و ...زدن، اینهمه ضربه به فرهنگ و دین و حکومت فساد فی الارض نیست؟ با کمتر از اینها چه رفتاری میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بلاخره پول بیت‌المال ازش گرفتن اعدام کنن که چی رأفت اسلامی اینجاست که به داد کسی می‌رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسی که این همه پول به جیب زده و حکم اعدامش نقض شده قطعا در پشت پرده حرف های زیادی برای گفتن داره و دست های زیادی کمکش کردن و میکنن! با ارث پدری یا جون کندن که به اینجا نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
این دارایی رو از کجا بدست اورده از حقوق کارمندی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول داشته باشی از مفسد فی العرض تبدیل به شکوفه گلستان میشودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دو نفر دست فروش دلار اعدام شدند چند سال پیش، اونها با دست خالی از این آقا با دهها شرکت بیشتر بر هم زننده بازار ارز بودند لابد...
خدایا خودت رو برسون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دارایش و از کجا اورده بود یک سرباز دمپایی پوش؟ راستی کی بهش رانت داد کی بهش مجوز داد؟؟ در مملکت ما اصلیها در پشت پرده در امانند و کسی بهشون کاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
چیزی حدود ۹۰۰۰هزار میلیارد تومان.!!!!
قطعا پشتش بجایی وصله .
اعداد ارقامی که چند برابر بودجه کشوره
چی بگم والا .
خداروشکر برگشت داد و اینکه اگه پس داده پس آزادی مشروط حقشه.
یه خبطی کرده تاوانشم داده
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بقیه داراییش باید مشخص بشه از کجا انباشته شده و منبع اش کجا بود ؟ این بنده خدا که یک دلال پیاده رو در فردوسی بوده و آهی نداشته با سودا ناله کنه پس بقیه اموالش هم جای سوال هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
والاه اگر یک بچه ۵ سال هم بپرسیم میگه ارزش سود پول اون زمان تا این زمان چند برابر شده اون وقت یامحاسبات اون وقت گرفته شده الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
این آقا اینقدر مخ توی اقتصاد بکنید رئيس جمهور باورکنید وضع مان از این روبه آنرو میشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر به قیمت الانه باید پرداخت میکرد یک دهم اختلاسش هم نمیتوانست پرداخت کند.مردم حساب و کتابشان دفبق است و حواس جمع ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
چند نفر رو میخواسته لو بده از مسئولین مملکت رو، که حاضر شدید با پرداخت بدهی اش آزادش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
سود پول‌های به غارت رفته ملت برای بیش از ۱۰۰ بار نجات دادنش از اعدام کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اولا دارائی او چون تو این ده سال تورم داشتیم باید بیشتر هم بشه اگر بدهی او هم با تورم زیاد تر حساب می کردیم تازه ‌کمتر هم می شد و حالا عجیب اینه که با این همه دوزدی و...حکم اعدام شد ۲۰ سال به خوبی در هتل گذراند ده سال بعد هم عفو ..‌چقد خوبه دوزدی تو ایران آخه همکار مسولان هواتو دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بدهی این دزد به ملت ایران آیا با در نظر گرفتن تورم بوده یا داره الان به ریش ما میخنده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بدهی و دارایی ارزی بوده نه ریالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوب پس آقای محترم وقتی ارزی بود میخوام ببینم دلار سه تومن که نه هزار میلیارد تومن میشه سه میلیارد دلار الان سه میلیارد دلار و هر دلار به عبارتی شصت هزار تومن مردم احمق فرض کردید یا خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرف الکی دروغ تو روز روشن
ایلان ماسکه
داراییش کجا بود؟ این پولا که میگین داریی که خودش اموال ملت بود؟
اصلا باشه مال خودش بود اینهمهههه مگه داریم مگه میشه
الهم عجل لولیک الفرج
روز موعود دهن همه شما دروغگوها مورد عنایت قرار میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس اکر اینهمه نبوده پس چرا گرفتیمش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
این همه فساد فی الارض انجام داده حقش صد هزار بار اعدام در ملاع عام به اضافه ی ۲۰۰ بار حبس ابد هست به اضافه ی ۵۰۰ بار سنگسار اونوقت طبق چه قانونی این ملعون را فقط می خواید ۲۰ سال حبس کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول اون زمان یا به نرخ روز تسویه شد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ظاهرا اگر به یورو گرفتید درست است ولی این بابا که ارث نجومی که نداشته که میگید اموالش بیشتر از بدهیشه،هر چی داره همین پول ملته غیر از مقداریش که مصرف کرده و هرز رفته،همه اموالش باید گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوب به سلامتی کش این کشش ندین هم تموم شد.
Iran (Islamic Republic of)
تورم،مالیات فقرا به اغنیا
۱۹:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
چقدَر زیاد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
نوش جان همه شما بخور بخور. بیشتر بخور یک شهروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
قوه قضائیه خسته نباشید
Germany
عشق منی رئیسی
۱۹:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
آدمی بود خیلی زحمت کشیده و خدا به ایشان نظر داشتن ده ساله حدود دو تا سه میلیارد دلار خدا به ایشان رسانده ، روزی حلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ان شاءالله که بدهی بابک رو به نرخ روز ازش گرفتید نه نرخ ده سال پیش! که حق ۸میلیون نفر رو به فنا دادید!
اون دو میلیارد یورو رو تو نزدیک به ده سالی که زندان بوده از کجا آورده؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
۲۰ سال حبس که ۱۰ سالش طی شده ؟ یعنی این آقا رو چند سال دیگه تو خیابونا میبینیم !
Iran (Islamic Republic of)
تا
۱۷:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اون زمان که ایشون رو‌ بازداشت کردید تا الان با سود بانکی هم حساب کنید اموالش ۵برابر بیشتر شده اون وقت شما همون مال رو آزاد کردید و منت میذارید . تو رو خدامردم رو احمق فرض نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
انیشتین، بدهی و دارایی این فرد ارزی بوده. یعنی یورو نه ریال که 5 برابر بشه. اونچیزی که در حکم اومده باید مسترد بشه یورو هست نه ریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ده برابر طبق آمار اقتصادی خود مرکز آمار ایران تازه حداقل این آقا سه میلیارد دلار پول باید داشته باشه نه هزار میلیارد تومان به دلار سه هزار تومن سابق میشه سه میلیارد دلار یعنی به عبارت صد و هشتاد هزار میلیارد تومان این آقا بعلاوه سود بانکی بیست درصد باید پس بده بگیر دویست هزار میلیارد تومان ما خواهان شفاف سازی هستیم این آقا دلار دزدی کرده نه تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیا برای ملت روشن میکنید اون پول که ازش میگیرید کجا خرج میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
می خواهند بدهند به تو ببری آمریکا عشق و حال شو بکنی و بعد به ریش مردم بخندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با این محاسبه به این قیمت رسیدید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینهمه مدت که این پول کلان دستش بوده سود ان چه میشود پانزده ملیون وام میدن کلی سود میگیرند راه به راه هم پیامک میاد قسط عقب نیفتده تا جریمه بشی انوقت این مبلغ به این بزرگی هیچی سود نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
لعنت به مسئولین خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دمت گرم وام مستأجر میدن 23درصد سود می‌گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خسارات رو باید به روز حساب کنند و اضافه بشه. البته گفتند که دارایی که برگشته بیشتر از بدهی بوده. من امیدوارم راجع به بقیه دارایی هم فکری بکنند که تعیین تکلیف بشن. اما در مجموع بدهی که حکم بریدند به یورو است نه ریال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سه میلیارد دلار برده با سودش میشه دویست هزار میلیارد تومان چطوری این پول پس داده تازه اضافه هم اومده برید دروغ نگید ما بچه نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
عمو بدهی را بی قیمت روز حساب کنید نه به قیمت چند سال قبل بله یک دارایی زنجانی که چند سال قبل یک میلیارد بود امروز هزار میلیارد است که جوابگوی بدهی های او میشود خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بهتر بود بغل دست قاضی یه نفر را که حساب وکتاب سرش میشد را میگذاشتید تا بدهی چند سال قبل را به روز حساب میکرد وارزش پول ان موقع را لحاظ میکرد قاضی دلش خوش است که اموال این بابا بیشتر از مقدار بدهی ان است عموجان چطوری حساب کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
به جاش دلار گرفتن یعنی به قیمت روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
می‌خوام ببینم آقایی که گفتی دلار گرفتن این آقا سه میلیارد دلار دزدی کرده توی روستای شما و شهر شما جدیدا سه میلیارد دلار میشه نه هزار میلیارد تومن بهتر یک کلاس ریاضی ثبت نام بکنید میشه صد و هشتاد میلیارد تومان تازه بدون احتساب سود سالانه اون پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخی
چقدر زود قضاوتش کردیم
بیچاره، همش ارث پدرش بوده
Iran (Islamic Republic of)
یار خدا
۱۵:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
طرف یک میلیارد گرفته اونو به هر طریقی 5 میلیارد رسانده حالا شما می گویید دارایی هایش بیشتر است . قطعا باید بیشتر باشد . حالا هم باید همان یک میلیارد را بدهد عجب معامله ای .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اون پولی ک بالا کشیده اگ این ده سال تو بانک بود سودش میشد بیشتر از بدهی الانش.باخودتون حساب کنید دلار چند بوده ک اختلاس کرده الان دلار چنده
Iran (Islamic Republic of)
امین حقوقدان
۱۴:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینقد نباید طول میکشید نهایت دوسال ده سال یک پرونده نباید باز بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما حجم بدهی و ببین بعد بگو دو سال یا ده سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگه تصویه شد و این همه‌پول برگشته تو خزانه دولت و کشور


چرا پاداش خدمت این فرهنگیای بدبخت رو نمیدین

روز معلم‌که میشه فقط بلدین شعار بدین و قمپز در کنین
پارسال برج ۶ بازنشسته شدم یه ریال پاداش نگرفتم
طلا بوده ۲۲۰۰ الان چقدره ؟
دلار چقدر بوده الان چقدره ؟
خودرو ....
خونه ....
فقط ما بدبخت شدیم عمرون تلف شد تو این آموز و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رفت برای بازسازی غزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
لعنت به این مسئولین خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اصن میگیم راست میگین پولو ازش گرفتین الان کجاست این پوله چرا هرچی پول میگیرید یا از بلوکه در میاد مردم تاثیرشو نمیبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیخود دلتون را صابون نزنید برای پولهایی که از بابک زنجانی گرفته شده قبلاً فکرشو کردن حتما دیگه شوهرش دادن رفت خونه بخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با عرض پوزش زندان های ما زندان نیست مثل هتل - مثل فضای بسته با بادیگارد می منونه با تفریحاتی که مردم بیرون خیلی ها ندارند برای زندانی های خاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگه به یورو پس داده و این مدتم زندان بوده راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران
۱۴:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خود این دارایی، شبهه داره. بعدش داراییش از بدهیش بیشتر بود؟؟؟ یعنی چی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ده سال پیش میخواست پس بده پول ارزش داشت همه چی ارزون بود الان انقدر رو قیمت اموال بابک زنجانی رفته این تسویه حساب واسش پول خرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مبلغ رو به یورو عنوان کرده، چرا فکر میکنید به ریال نوشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای همه همینجوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
20سال حبس 19 سال مرخصی
آخرین اخبار