آسوده:

بیش از ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش در ۱۶ استان توانمند سازی شده اند

آسوده از توانمند سازی اقتصادی بیش از ۱۰ هزار خانوار در ۱۶ استان کشور خبر داد.

حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد کمیته امداد در سال ۱۴۰۲  تا به الان این گونه بیان کرد :۲۲۰ هزار نفر در طرح اکرام ایتام در ماه رمضان شرکت کردند.توانستبم ۱۴ هزار افطاری به کمک آستان قدس رضوی برپا کنیم.

او ادامه داد : در این زمینه بیش از ۲۰۱ هزار حامی در این طرح ثبت نام کردند که رشد بالای ۵۰ درصدی را شاهد بودیم .جالب است بدانید که ۵۵ درصد کسانی که در این طرح ثبت نام کردند، بانوان بودند. هفت درصد از ثبت نام کنندگان نیز زیر ۲۰ سال سن داشتند. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: یکی از برنامه‌های دیگری که در حوزه اکرام ایتام در ماه رمضان انجام شد، فعال‌سازی بات حامی باش در شبکه اجتماعی بله بود که این برنامه همچنان ادامه دارد. همچنین، پویش به عشق علی نیز در این زمینه با همکاری صدا و سیما انجام شد که در شبکه‌های سیاسی رسانه ملی صورت گرفت .

آسوده بیان کرد: در موضوع فطریه نیز طی ماه رمضان امسال ۴۳ هزار پایگاه در سراسر کشور مجوز دریافت فطریه داشتند. برنامه دیگری که امسال در ماه رمضان انجام شد، این بود که مردم می‌توانستند در نانوایی‌ها نیز فطریه‌های خود را پرداخت کنند. در این زمینه کل فطریه و کفاره‌ای که تاکنون از سوی نهاد‌های زیر نظر شورای زکات جمع‌آوری شده، ۸۲۴ میلیارد تومان بوده است که از مبلغ ۸۷ میلیارد تومان مربوط به کمیته امداد بوده است.

وی بیان کرد: از اوایل مهرماه سال جاری همایش فعالان اقتصادی را در استان‌های کشور برگزار می‌کنیم تا ضمن تشویق از آنها، از وجود ایشان برای انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و ایحاد اشتغال برای نیازمندان دعوت شود. همچنین، در حال حاضر آمادگی داریم تا با کلیه شبکه‌های اجتماعی هم‌افزایی کرده و در کنار کمک‌های مردمی در این شبکه‌ها، ضمن تخصیص مقداری اعتبار از سوی کمیته امداد، بتوانیم مشکلات مردم را رفع کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: امسال انشالله تلاش می‌کنیم که از اول مهرماه برنامه تغییر رویکرد در پرداخت ابزار‌های فیزیکی به سمت ابزار الکترونیکی و روش‌های نوین اجرا کنیم. امروز حدود ۱۶۸ هزار صندوق صدقات در کشور وجود دارد که طی اجرای این طرح، این تعداد کاهش پیدا می‌کند.

آسوده بیان کرد: کار جدیدی را برای نذر فناورانه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌دهیم که در این زمینه برنامه‌ای در سامانه آبادایران جانمایی شده و زمینه برای خرید محصولات فناورانه داخلی و اعطای آن به نیازمندان فراهم می‌شود.

آسوده در خصوص پیامک های غیرقانونی اظهار کرد: درگاه کمیته امداد تنها با ۲ روش امکان پذیر است که در غیر این صورت غیرقانونی بوده و اصلا اعتماد نکنید.

او گفت:خیلی از افراد خلافکار با فرستادن برخی پیامک هایی در راستای کمیته امداد می خواهند از مردم اخاذی کنند که بهتر است مردم تا اطمینان حاصل نکردند اقدام نکنند. 

آسوده تصریح کرد:سرشماری ما از دو مرحله انجام می شود یکی کمیته امداد امام دات کام و دیگری با  شماره پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ می‌توانید در ارتباط باشید.

او گفت:سرپرست خانوار‌های زیر ۵۰ سال خانم که   تحت پوشش بودند تا دهک ۱ تا ۵  توانمندسازی اقتصادی برای آن ها صورت گرفته که البته این نوع اقدام از سال ۱۴۰۱  شروع کردیم.توانسته ایم بیش از ۱۰ هزار خانوار را در ۱۶ استان پوشش دهیم.

خبرنگار عطیه رضایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار