هشدار برای تصادفات در ۳۰ کیلومتری پایتخت/ اعلام مهم‌ترین دلیل حوادث رانندگی در جاده‌های تهران

فرمانده پلیس راه تهران بزرگ گفت: زمانی که رانندگان به مقصد نزدیک می‌شوند با سرعت بیشتری رانندگی کرده و با این ذهنیت که دیگر به مقصد رسیده‌اند، دیگر توجهی به خستگی و خواب‌آلودگی نیز ندارند.

سرهنگ ابراهیم ارزانی با بیان اینکه سهم جاده‌های تهران بزرگ از جاده‌های کل کشور تنها یک درصد است، گفت:، اما در همین جاده‌ها، ۱۳ درصد از کل تردد‌های ثبت شده در کشور انجام می‌شود؛ بنابراین در این حوزه ماموریت‌های بسیاری داریم و کار در این بخش حساسیت‌های بسیاری دارد.

وی افزود: در جاده‌های تهران بزرگ، بیشترین نقش تصادفات مربوط به خودرو‌های سواری با سهم ۵۵ درصدی است و پس از آن کامیون‌ها ۲۰ درصد، وانت‌بار‌ها ۱۹ درصد و موتورسیکلت‌ها با شش درصد قرار دارند.

فرمانده پلیس راه تهران بزرگ ادامه داد: سال گذشته در جاده‌های تهران، شش نقطه حادثه خیز شناسایی شد که ایمن سازی‌های مناسبی برای رفع این نقاط انجام شد همچنین ۶۷ نقطه حادثه خیز دیگر را نیز شناسایی کردیم که امسال به‌طور کامل رفع خطر خواهند شد.

ارزانی با اشاره به علت تصادفات در این محور‌ها گفت: بیشترین علت تصادفات در معابر و راه‌های اطراف شهر تهران، عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه با سهم ۳۷ درصدی است. همچنین عدم توجه به جلو با ۲۸ درصد، عدم رعایت سرعت مطمئنه با ۱۶ درصد، تغییر مسیر‌های ناگهانی با ۱۱ درصد و انحراف و تجاوز به چپ با ۸ درصد نیز از دیگر علل تصادفات است. 

وی افزود: عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، زیرا محور‌های منتهی به تهران در ۳۰ کیلومتری شهر واقع شده و رانندگان تصور می‌کنند دیگر به مقصد خود رسیده‌اند و ممکن است برای استراحت دیگر توقف نکنند یا حتی سرعت خود را بالا ببرند که زودتر برسند؛ بدین ترتیب متاسفانه تصادفات زیادی رخ می‌دهد و شاهد هستیم در برخی مواقع افراد به پنج کیلومتری شهر نیز می‌رسند، اما از خستگی تصادف کرده و خسارت جانی و مالی زیادی متحمل می‌شوند.

فرمانده پلیس راه تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که در کدام بازه زمانی تصادفات بیشتری رخ می‌دهد؛ ادامه داد: در بررسی‌های ما از تصادفات مشخص شد که ۲۸ درصد از تصادفات درساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده که در واقع می‌توان گفت بیشترین تصادفات در این ساعات رخ می‌دهد. چرا که عده‌ای از ظهر خارج شده و دوباره عده‌ای وارد شهر می‌شوند و حجم تردد در این بازه زمانی افزایش پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
حضور دایمی و بازدارنده پلیس راهنمایی سبب کاهش تصادفات خواهد بود.. متاسفانه..پلیس فقط سرعت را کنترل میکند..به تخلفات ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا ۳۰ کیلومتری شهرها حداکثر سرعت باید ۸۰ تا بشه
آخرین اخبار