مجموعه انتظامی سازمان بزرگ انسان محور است

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: مجموعه انتظامی سازمان بزرگ انسان محور است پس بحث آموزش یک ضرورت بسیار جدی  است.

قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی در آئین تجلیل از استادان، مدرسان و گروه‌های علمی برتر فرماندهی انتظامی جمهور اسلامی ایران، اظهار کرد: مجموعه فراجا وظیفه مهم تقویت ملی، امنیت و نظم عمومی را دارد و جزء ارکان مهم در امنیت داخلی است.

او  با بیان اینکه نام گزاری روز شهادت، شهید مطهری به نام معلم خوش ذوقی بود که انجام شد، افزود: اگر بخواهیم معلم و مربی را تبیین کنیم پروردگار معلم بزرگ است و در ادامه معلم و مربی پیامبران، امامان هستند چرا که به موقع آگاهی و تعلیم دادند.

جانشین فرمانده کل انتظامی بیان کرد: واقعه کربلا از جمله اقدام معلم تاریخ ساز است و در شب دهم، صبح عاشورا، خداحافظی با اهل بیت، بدرقه کردن رزمندگان از جمله نقش‌های یک مربی بود.

سردار رضایی تصریح کرد: پس از امامان پدر و مادر نیز معلم هستند چرا که به هرجایی رسیده ایم تعلیم و تربیتی بوده که  پدر و مادر انجام داده اند.

او  به نقش مربی و معلمی ولی فقیه در کشور اشاره کرد و افزود:  تصمیم الهی و به موقعی که برای ادب کردن رژیم صهیونیستی گرفته شد سبب دمیدن شدن روحیه در بین نیرو‌های مسلح و جبهه مقاومت  شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی بیان کرد: مجموعه انتظامی سازمان بزرگ انسان محور است پس بحث آموزش یک ضرورت بسیار جدی  است و شاهد هستیم هر زمان فعالیت در این زمینه کاهش میابد با مشکل روبرو شده ایم.

او تصریح کرد: هفت موضوع بسیار مهمی که در این مجموعه وجود دارد و باید به آن توجه ویژه شود، بحث اعتقاد یکی از مهمترین موارد است که باید برای ارتقاء آن تلاش کرد چرا که در غیر این صورت آسیب زا خواهد بود.

سردار رضایی اخلاق  را موضوع بعدی عنوان کرد و افزود: بصیر از دیگر ویژگی‌های مهم است چرا که بی بصیرتی شکست را بر افراد و جامعه تحمیل می‌کند.

او به طرح جدید نور  نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت:  بیش از ۳۰ دستگاه متولی امر حجاب هستند، اما برخی از آنها برای اقدام به موقع بصیرت و شجاعت لازم را نداشته اند.

 سردار رضایی به معاونت تربیت و آموزش  در مجموعه انتظامی اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز  تربیت را بر آموزش ارجع دانسته ایم چرا که تربیت نیرویی در تراز انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: شجاعت، مهارت، تخصص و مدیریت از دیگر ویژگی‌هایی است که نیرو‌های انتظامی باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

رضایی با اشاره به اینکه طرح نور چیزی جز اجرای فروع دین نیست، افزود: در این طرح شاهد آن هستیم که گاهی اوقات چه رفتار‌هایی با همکاران ما می‌شود، این رفتار‌ها کامل با برنامه ریزی و سازماندهی شده است.

 او با عنوان اینکه  اجرای طرح نور مهمتر  از حملات نظامی است، گفت: چرا که با حمله نظامی یک قسمت تخریب می‌شود، اما در اقدام فرهنگی علیه حجاب عفت زنان و غیرت مردان را هدف قرار گرفته است.

سردار رضایی با عنوان اینکه برخی افراد دارای  مدارک پوچ حرفای بی ربط میزنند، گفت: فرد می‌گوید من وکیلم بعد بی ثوادانه اظهار و نظر می‌کند،   فهم ندارد جنگ کجاست و دشمن قصد دارد  جامعه را به چه سمتی ببرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: برخی از حقوق بشر می‌ترسند، از حقوق بشری که در برابر کتک زدن وحشیانه دانشجوی آمریکایی که تنها تقاضای رسیدگی به درد مردم غزه را داشته است سکوت می‌کند نباید ترسید.  

سردار محمدحسین حمیدی، معاون تربیت و آموزش فراجا نیز در این آئین اظهار کرد: طبق فرامین مقام معظم رهبری، معلمان معمار آینده کشور هستند و تربیت نیرو‌های متخصص برای کشور بزرگ‌ترین خدمت به کشور است.

او افزود: در فراجا تمامی کارکنان در راستا ارتقاء سطح علمی و همچنین  توانمندسازی  آنها مورد آموزش قرار می‌گیرند.

معاون تربیت و آموزش فراجا تصریح کرد: هدف اصلی مدرسین و گروه‌های علمی عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب که عنوان کردند «پرورش پلیس‌های تخصصی در بخش‌های مختلف امنیت» باید انجام شود، است.

سردار حمیدی بیان کرد: اقدامات تحولی  و بازنگری با رویکرد مهارت‌محوری و عملیاتی در دستور کار قرار گرفته و اکنون در حوزه دانشگاه بازنگری‌ها آغاز شده است، امید است با اقدام تحولی بتوانیم به اهداف ترسیم شده برسیم.

او گفت: پرهیز از برگزاری دوره‌های عمومی و شغل‌محور کردن آموزش‌ها، یکی دیگر از کار‌هایی بود که در این حوزه انجام شده است.

معاون تربیت و آموزش فراجا بیان کرد: با انجام فعالیت‌های صورت‌گرفته فضا‌های آموزشی ۴ برابر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار