رئیس‌جمهور:

در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند

رئیس‌جمهور کشورمان همزمان با روز کارگر از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در جشنواره کارگران نخبه و نمونه ملی بیان کرد: حقیقت این است که روز کارگر یک نماد برای توجه به کارگر است وگرنه باید در تمام ایام سال این توجه وجود داشته باشد. اما چون در این روز بیش از همه توجه به کار و کارگر در محافل رسانه‌ای قرار دارد باید چند نکته را اشاره کنم. ما از رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره کارگران بهره برده‌ایم و ساز و کار‌هایی که برای بهره‌گیری از صحبت‌های ایشان لازم است باید ایجاد شود. محصولاتی که در اختیار ما است به دست مبارک کارگران ساخته شده است و نشانه ذوق و سلیقه این قشر عزیز است و نباید به محصولاتی بسنده کرد که در حال حاضر در کارخانه‌ها وجود دارد.  

وی ادامه داد: عزیزان ما امروز تولیدشان برای کشور امید آفرین است و این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری فرمودند. این همان پای کار ایران بودن است و دشمن همچنان که در عرصه‌های مختلف ناکام مانده قطعا در عرصه اقتصاد هم ناکام خواهد ماند. محور تولید، کارآفرینی و کارگران هستند که نقش بی بدیلی دارند؛ لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد و روز به روز تولیدات ما هم در کمیت و هم در کیفیت افزایش داشته باشد. می‌تواند تولیدی به دنیا ارائه شود که در دنیا بهتر باشد و ملت ما نشان دادند که این را می‌توانند انجام دهند و حتی کالایی بالاتر از استاندارد‌های دنیا نیز ارائه کنند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند.

لایحه امنیت شغلی کارگران دنبال خواهد شد

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: توجه به ایده‌های نخبگان با اولویت در دستور کار وزارتخانه‌ها قرار خواهد گرفت. توجه به فرهنگ کار بسیار مهمی است و هم عمل و هم عامل اهمیت دارد. عمل زمان شناسانه و موثر بسیار مهم است. کار‌هایی در دفاع مقدس در کارخانه‌های ما انجام شد که ما را از بیگانگان بی نیاز کرد. تا امروز جوانان ما نشان داده‌اند همانطور که در جنگ نظامی سیلی محکمی به دشمن زدند در جنگ اقتصادی هم این سیلی را به دشمن خواهند زد. حتما لایحه امنیت شغلی کارگران دنبال خواهد شد. برای خانواده بسیار مهم است که تزلزل شغلی وجود نداشته باشد، زیرا این امر می‌تواند یک خانواده را متزلزل کند. خداوند متعال تفضل کرد و به دست شما کارگران و کارآفرینان عزیز امروز شاهد افزایش میزان اشتغال و کاهش بیکاری در کشور هستیم. آمار اشتغال نشان می‌دهد که زمینه ایجاد اشتغال برای تحصیل‌کرده‌ها بسیار بهتر از قبل فراهم شده است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: باید تلاش کرد و دانش افزایی را اولیت خود بدانیم و خود را محتاج این بدانیم که بر دانش خود بیفزاییم. دنیا دنیای ارتباطات و دانش است. در مساله مهارت هم همین ضرورت وجود دارد. ما رشد تولید، رشد اقتصادی و رشد نوآوری داریم و در حوزه فناورانه نیز رشد داریم. رشد کمی در شرکت‌های دانش بنیان داریم. جامعه کارگری و کارآفرینی ما پای کار است و این جای تقدیر دارد. نقش کارگران ساختمانی مهم است و بیمه آن‌ها حتما مورد تاکید بنده است. دولت حتما بیمه کارگران ساختمانی را مورد تاکید قرار می‌دهد تا این کارگران دغدغه‌ای درباره بیمه نداشته باشند. ساز و کار سه جانبه تعیین حداقل دستمزد کارگران و اینکه شورایی با حضور کارفرما، کارگران و دولت وجود داشته باشد خوب است و آنچه نیاز و مصلحت است به خوبی تصمیم می‌گیرند. بانک‌ها درخصوص اشتغال، مسکن و ازدواج با کارگران همراهی کنند. به بانک‌ها تاکید می‌کنم به پرداخت وام برای هر سه این موضوعات رسیدگی و به رفع دغدغه جوانان کمک کنند. در سال‌های گذشته دولت‌ها نتوانستند دولت الکترونیک را اجرایی کنند و اکنون ۳۷ درصد دولت الکترونیک محقق شده است. همه ما محتاجیم که دانش‌مان به روز شود و مهارت افزایی و دانش افزایی برای جامعه کارگران هم اهمیت زیادی دارد.

وی در پایان گفت: هزاران کارگر مشغول به کار و کارخانجات تعطیل دوباره احیاء شده‌اند. تعطیلی کارخانجات مشکلات زیادی در زندگی کارگران ایجاد کرده است. کارخانه‌های زیادی بودند که از گردانه تولید خارج شده بودند و اما الان به چرخه تولید بازگشته‌اند. قریب به ۱۰ هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل به تولید بازگشته‌اند. تاکید کرده‌ام که مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای به هر دلیلی تعطیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دولت بابت چه زحمت به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه می دهد.
۱۱:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دولت بابت چه زحمت به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارگری = شغل کاذب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمایه‌گذاری ایرانی ها در ترکیه، باکو، امارات، کشورهای عربی، کشورهای اروپایی و... عامل اصلی مشکلات مردم، کشور، گرانی و جنگ اقتصادی در سراسر کشور بوده است، نه تحریم، ترامپ و کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارگران و بازنشستگان هم سهام عدالت دریافت می‌کنند
ولی بنده بازنشسته تامین اجتماعی هسیم به من سهام عدالت تاکنون نمی دهند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما تنها نیستید قشر ضعیف دریافت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
به ما 30 تا 35 سال سابقه کار حقوق و مزایای کارگری داد ولی اما متأسفانه عیدی را کارمندی حساب می کنند چرا؟
۱۶:۲۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به ما 30 تا 35 سال سابقه کار حقوق و مزایای کارگری داد ولی اما متأسفانه عیدی را کارمندی حساب می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شکایت کارگر از کارفرما هیچ فایده ای، نتیچه ای، سودی و ارزشی ندارد و تاکنون نداشته است
شکایت کارگر از کارفرما هیچ فایده ندارد به خاطر که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیوان عدالت اداری همدستی کارفرما هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
برخی کارمندان، مسئولین، مدیران و مسئولان جواب تلفن نمی دهند چرا؟
دولت، دولتمردان، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1392 تاکنون پاسخگو و جوابگو نیستندچرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده کارگران در شورای عالی تاکنون حق و حقوق کارگران را در سراسر کشور پایمال و ضایع کرده است و تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارگران نکرده است و هنوز هم نمی کند و حق و حقوق کارگران دفاع و حمایت نکرده ست و هنوز هم دفاع و حمایت نمی کند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
کارگر مظلوم
۱۵:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
روز کارگر برای کارگران تعطیل است و این در حالی است که بنده با 30 سال سابقه کار روز کارگر در شرکت مخابرات سر کار بودم بابت آن هم اضافه حقوق و اضافه کار هم نداد چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
از نظر شرعی و قانونی واجب است که دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره به مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور پیگیری، بررسی و رسیدگی کنند ولی اما متأسفانه تاکنون هیچ کاری و اقدامی نکرده اند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیسی تورم 45 درصدی را پذیرفت سوال اینجاست که پس چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 20 درصد افزایش یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
برخی کارگران در مورد پایمال و ضایع شدن حق، حقوق و سایر مزایای خود در اداره کار و هم دیوان عدالت اداری شکایت و اعتراض می کنند ولی اما متأسفانه اداره کار، دیوان عدالت اداری، هر دو به بهانه های مختلف شکایت و اعتراض کارگران را رد می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
یکی از نخبگان هم خودتی که با علم والای خودت بورس و سهامداران را یکجا نابود کردی متاسفانه جامعه قدرت را نمی دونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید اداره ای درست درمان وظیفه رسیدگی به شکایات کارگران باشد اداره کار خود همه روسرکار می گذارد. وکارفرماها از این بی عرضه گی سو استفاده می کنن و ثانیا چرا اجازه اشتغال این همه افغانی را به کارگاه‌ها می دهید. بروید جلو ساختمان وزارت نفت وجهاد کشاورزی کارگاه ساختمان بورس ببینید بیش از ۱۰۰ نفر افغانی غیر مجاز کار می کنن اون هم در قلب پایتخت چرا!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا باعث تاسفه کاری که شما با سهامداران می کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بورس را درستش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه کارگران مورد بی توجهی هستند جناب. اول تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دوم مقدار افزایش حقوق.
آخرین اخبار