منیر شفیق: جهان عرب از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی خوشحال شد

نظریه‌پرداز فلسطینی با مشروع ارزیابی کردن پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی گفت: نه تنها مردم فلسطین بلکه کشورهای عربی هم از عملیات وعده صادق ایران خوشحال هستند.

منیر شفیق متفکر و نظریه پرداز فلسطینی بعدازظهر چهارشنبه در دومین همایش بین‌المللی از ننگ نکبت تا امروز مقاومت؛ با محوریت طوفان الاقصی، گفت: انگلیس و فرانسه با زور از ابتدا بر فلسطین و سایر کشورهای عربی استیلا پیدا کردن؛ پروژه آنها چی بود؟ اینکه یهودیان را از سراسر جهان جمع کنند و برای این کار بیش از ۱۰۰۰ هزار سرباز انگلیسی را به فلسطین اعزام کردند.

وی گفت: فلسطینیان در آن دوران اگر یک پوکه فشنگ هم داشتند محکوم به اعدام بودند. در روزگاری که جمعیت فلسطین ۲ میلیون و پانصد هزار نفر بود، ۵۴ درصد خاک فلسطین به یهودی‌ها اختصاص پیدا کرد. در آن ایام عمده کشورهای عربی با سیاست انگلیس همراهی و حمایت می‌کردند.

شفیق افزود: در نهایت بیش از ۷۰ درصد از خاک فلسطین به تسلط یهودیان درآمد و ۹۰۰ هزار فلسطینی وادار به مهاجرت شدند و بهمین مناسبت روز تأسیس رژیم صهیونسیتی را «روز نکبت» می‌نامند.

متفکر و نظریه پرداز فلسطینی تصریح کرد: از آن روز به بعد آمریکا و انگلیس، رژیم صهیونیستی را تا دندان مسلح کردند تا بر کشورهای عربی مسلط شود و همین باعث شد تا سطح وسیعی از سرزمین فلسطین را اشغال کنند، اما امروز دیگر مقاومت شکل جدیدی به خود گرفته است.

شفیق گفت: اما ببینیم تفاوت قبل و بعد از ۷ اکتبر(طوفان‌الاقصی) چه بود؟ تفاوت اینجاست که مقاومت فلسطین ضربات سنگینی را بر رژیم صهیونیستی وارد کرد و از سوی دیگر رژیم غاصب صهیونیست دست به جنایت علیه مردم بیگناه و شهروندان عادی زد.

متفکر و نظریه‌پرداز فلسطینی تصریح کرد: به‌رغم جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، شاهدیم که نیروهای مقاومت فلسطین هم حامیانی در یمن، لبنان، سوریه و عراق و اخیرا هم از سوی ایران با عملیات صورت گرفته در وعده صادق دارد که به پشتوانه آنها همچنان در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت‌ جانانه را با قدرت ادامه می‌دهند.

وی افزود: یقینا در این جنگ پیروز خواهیم بود و این پیروزی برای ایران و حامیان مقاومت در یمن، سوریه و عراق هم خواهد بود.

شفیق عنوان کرد: نه تنها مردم فلسطین بلکه کشورهای عربی هم از عملیات وعده صادق ایران خوشحال هستند. پاسخ ایران مشروع بود و با جدیت هم این پاسخ را به رژیم صهیونیستی داد.

دومین همایش بین‌المللی از ننگ نکبت تا امروز مقاومت؛ با محوریت طوفان الاقصی بعدازظهر چهارشنبه با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی واقع در پادگان ولیعصر (عج) آغاز به کار کرد.

در این همایش، منیر شفیق متفکر و نظریه پرداز فلسطینی، صالح غزه‌ای نماینده گروه مقاومت از فلسطین، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و بسیاری دیگر از چهره‌های مقاومت حضور دارند.

 منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۲:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جهان عرب که اینک در باد جنگ قادسیه خوابیده است اینک با چشمان گریان در حال تماشای تراژدی توسط پارسیان است که از درک ان عاجز و ناتوان است و ان غرور عربی اش را لگدمال شده می بیند و خیلی دوست دارد که قضایای به صورت مسالمت امیز حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
یه جور میگه جهان عرب انگار داره از آدمهای متفکر و فهمیده حرف میزنه. اونها که بزرگشون همون گاو شیرده هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بدون شک پیروز میدان جبهه مقاومت خواهد بود
ولی روسیاهی برای حامیان صهیونیست کودک کش خواهد ماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
قطعا مقاومت پیروز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوشحالی کافی نیست اگر امروز جهان عرب ، جهان اسلام و هر کسی که ادعای انسانیت دارد باید با هرچه در توان دارد برای دفع ظلم از مردم مظلوم غزه بکار گیرد وگرنه باید خودش را برای سوختن در قعر جهنم آماده کند.
آخرین اخبار