موسوی:

با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با سفارش و سفارش‌پذیری نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد.

میرهاشم موسوی در نشست تخصصی «حکمرانی اسلامی، فسادستیزی و اقتصاد مردمی» که از سوی شورای امر به معروف و نهی از منکر این سازمان به‌مناسبت سالروز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با فساد و با حضور و سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، حسین علی‌محمدی بارزس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز حضور جمعی از معاونان، مدیران، کارکنان سازمان تأمین اجتماعی و همچنین اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان برگزار شد، فسادستیزی را مقدمه تحقق عدالت در حکمرانی اسلامی و اولویت راهبردی این سازمان برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی و تنوع خدمات سازمان و تأثیر آن بر اقتصاد کلان نمی‌توانیم صرفاً به‌صورت شعاری با مقوله مبارزه با فساد برخورد کنیم.

وی افزود: باید در این زمینه عزم جدی وجود داشته باشد و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد. طراحی و ایجاد سه سامانه نظارتی در این سازمان در جهت استفاده از ظرفیت نظارت مردمی بوده است. ظرفیتی که می‌تواند به صورت سیستمی ضمن ایجاد بازدارندگی، درامر مبارزه با فساد نقش جدی داشته باشد. علاوه بر این، تلاش برای شفاف کردن اطلاعات و همچنین حرکت به سوی ارائه برخط خدمات در مصادیقی نظیر لیست هوشمند، تحلیل داده‌های خدمات غیرحضوری بیمه‌ای، نسخ الکترونیک و اسناد پزشکی در واقع در مسیر ایجاد الگویی از نظارت سیستماتیک در امر مبارزه با فساد است که در این سازمان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

موسوی در این نشست ضمن گرامی‌داشت سالگرد صدور فرمان هشت‌ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر انقلاب در یکی از جلسات درس خارج فقه خود، از معصوم علیه‌السلام روایت می‌کنند که همه مسئولان با دست بسته وارد صحرای محشر می‌شوند. کسی که مسئولیت و کارش را درست انجام داده باشد دست‌هایش گشوده و آن‌که گناهکار باشد به زنجیر کشیده می‌شود. با این اوصاف مایه تعجب است که در چنین مکتبی و با چنین باوری، چطور برخی به دنبال مسوولیت هستند.

در حکمرانی اسلامی کسی از نظارت مستثنی نیست

وی با اشاره به بخش‌هایی از فرمان هشت‌ماده‌ای مقام معظم رهبری گفت: یکی از اهداف حاکمیت اسلامی تحقق عدالت است و مبارزه با فساد مقدمه تحقق این هدف متعالی است. از این منظر در حکمرانی اسلامی داشتن روحیه مبارزه با فساد از ویژگی‌های مهم همه کسانی است که پا در این عرصه می‌گذارند. علاوه بر این مقبولت یا پذیرش مردم، مشروعیت، اقتدار و کارآمدی چهار مؤلفه اصلی در حکمرانی اسلامی است. البته رهبر انقلاب در تبیین اندیشه سیاسی حاکمیت اسلامی تذکر داده‌اند که مردم علاوه بر مقبولیت؛ رکن تحقق مشروعیت هم هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اهمیت جایگاه و نقش مردم در حکمرانی اسلامی گفت: ما امروز در سرمایه اجتماعی، چالش‌هایی داریم و اگر بخواهیم یک مأموریت مهم برای سازمان تأمین‌اجتماعی تعریف کنیم، آن ماموریت ایجاد ارزش افزوده در سرمایه اجتماعی نظام است که حتی با یک ابهام یا شائبه کوچک در حوزه فساد نیز می‌تواند آسیب ببیند. پدیده شوم فساد و همچنین ضعف‌های مدیریتی در مشروعیت و مقبولیت و کارآمدی نظام مؤثر است و جایی که فساد وجود داشته باشد، ناکارآمدی هم وجود خواهد داشت. رویداد‌ها و تحولاتی، چون عملیات "وعده صادق" مردم را خوشحال کرده و روی مؤلفه اقتدار، تأثیر مثبت دارد و در مقابل فساد احتمالی ولو کوچک روی اقتدار اثر منفی می‌گذارد و از همین باب است که پرداختن به این موضوع یکی از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است.

موسوی با تاکید بر نقش و جایگاه مردم در فسادستیزی گفت: در سخت‌ترین شرایط کشور وقتی مردم در صحنه حضور پیدا می‌کنند بر چالش‌ها غلبه می‌کنیم؛ چنان‌که در فتنه‌های مختلف وقتی ملت شریف ایران به صحنه آمدند آب سردی بر پیکر دشمن ریخته شد. در بحث فسادستیزی نیز نقش مردم به عنوان مهمترین مولفه حکمرانی اسلامی، بسیار مهم است و به همین مناسبت رهبر انقلاب در ابتدای دولت سیزدهم بحث مشارکت مردم در مبارزه با فساد را مطرح کردند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تقدیر از تلاش‌های همکاران این سازمان در جهت تأسیس سامانه‌های مختلف نظارت مردمی در حوزه‌های حراست، بازرسی و تخلفات اداری، اظهار کرد: طراحی و ایجاد سه سامانه نظارتی در این سازمان در جهت استفاده از ظرفیت نظارت مردمی بوده است. ظرفیتی که می‌تواند به صورت سیستمی ضمن ایجاد بازدارندگی، درامر مبارزه با فساد نقش جدی داشته باشد. علاوه بر این تلاش برای شفاف کردن اطلاعات و همچنین حرکت کردن به سوی ارائه برخط خدمات در مصادیقی نظیر لیست هوشمند، تحلیل داده‌های خدمات غیرحضوری بیمه‌ای، نسخ الکترونیک و اسناد پزشکی در واقع در مسیر ایجاد الگویی از نظارت سیستماتیک در امر مبارزه با فساد است که در این سازمان به صورت جدی پیگیری می‌شود. البته باید توجه کنیم که پس از انجام نظارت‌های سیستمی پاسخ و اقدامات انجام شده می‌بایست به گزارشگران نیز انتقال پیدا کند تا انگیزه نظارت مردمی تقویت شود و این مسئله با رویکرد سیستمی نسبت به موضوع قابل حل است.

برخورد با فساد باید متناسب با ابعاد آن باشد

موسوی با تأکید بر این‌که مبارزه با فساد را باید در ابعاد و اندازه واقعی آن ببینیم، اظهار کرد: رسانه‌های معاند که به‌دنبال القای ناکارآمدی نظام هستند، دست به بزرگنمایی برخی حوادث می‌زنند. درست است که وقتی صحبت از فسادستیزی می‌شود باید عمدتاً روی دانه درشت‌ها تمرکز کنیم، با این‌حال اگر این اندازه‌سازی‌ها باعث چشم‌پوشی از موارد کوچک‌تر شود رویه ما رویه درستی نخواهد بود؛ چه اگر به موارد کوچک فساد توجه نکنیم ظرفیت تبدیل شدن به موارد بزرگ را دارند. در واقع در برخورد با اصل فساد نباید مماشات کنیم، اگر چه نحوه برخورد‌ها باید متناسب با ابعاد تخلف باشد. گاهی ممکن است با امر به معروف و نهی از منکر بتوان با فسادی مقابله یا از آن پیشگیری کرد و گاهی هم لازم است با برخورد جدی‌تر به مسائل ورود کنیم، چه اگر با فساد‌های کوچک به نحو مقتضی برخورد نکنیم تبدیل به فساد‌های بزرگتر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با سفارش و سفارش‌پذیری نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد، اظهارکرد: هم تخصص بدون تعهد و هم تعهد بدون تخصص؛ زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند و در این رابطه وظیفه ما برخورد مدیریتی است و از این حیث از بالاترین مقام سازمان تا پایین‌ترین سطوح سازمانی هیچ استثنایی در مبارزه با فساد وجود ندارد؛ چراکه تأمین‌اجتماعی یک سازمان با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم است که به‌صورت غیرمستقیم هم با همه آحاد مردم در ارتباط است و تعهدات بین‌النسلی و وظایفی مهم و سنگین بر دوش این سازمان است. با توجه به گستردگی و تنوع خدمات سازمان و تأثیر آن بر اقتصاد کلان نمی‌توانیم صرفاً به‌صورت شعاری با مقوله مبارزه با فساد برخورد کنیم و باید در این زمینه عزم جدی وجود داشته باشد و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی سیزدهم با شعار مبارزه با فساد روی کار آمد و مردم به این واسطه به این دولت اعتماد کردند، گفت: صحت و دقت انتصابات از همان روز اول مسئله ما در سازمان تامین اجتماعی بود. از همان ابتدا به دنبال افراد متعهد و متخصص بودیم و همچنان هم قاعده در مجموعه ما همین است. به خصوص در موضوعات اقتصادی، واحد‌های نظارتی سازمان تأمین‌اجتماعی باید نظارت دقیق داشته باشند و در مجموعه‌هایی مثل بانک رفاه و شستا؛ فضا را به‌خوبی رصد کنند.

موسوی با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در بحث انتصابات، توجه به جوان‌گرایی است، افزود: به هر حال مجموعه‌ای که مأموریت بین‌النسلی دارد باید به کادرسازی توجه کند؛ چه بدون تجدید قوا و احیای درونی نمی‌توان به درستی در مسیر توسعه خدمات حرکت کرد و مأموریت‌ها را به خوبی انجام داد؛ یعنی در مبارزه با فساد در کنار برخورد‌های سلبی؛ باید به موارد ایجابی و افزایش کارآمدی مانند کادرسازی نیز توجه کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت در این سازمان در همان ماه‌های ابتدایی مدیریت جدید، اظهار داشت: با تشکیل این کمیته پرونده‌هایی که چندین سال مسکوت مانده بود با همکاری قوه محترم قضاییه به نتیجه رسید و دستاورد‌های چشمگیر مالی برای سازمان تأمین‌اجتماعی داشت و در ادامه مسیر نیز ما همچنان به کمک سایر قوا برای حرکت در این مسیر نیازمندیم.

بر اساس این گزارش، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست، ضمن گرامی‌داشت سالگرد صدور فرمان هشت‌ماده‌ای رهبر انقلاب اظهار داشت: سه عنوان حکمرانی اسلامی، فسادستیزی و اقتصاد اسلامی از سرفصل‌هایی است که عمده کارگزاران و دست‌اندرکاران نظام با کلیات آن موافقند، اما کمتر کسی به جزئیات آن وارد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که بزرگ‌ترین انقلاب مردمی جهان است، گام‌های مهمی در رابطه با مبارزه با فساد برداشته شده است، اظهار داشت: این‌که همچنان فاصله طبقاتی در ایران وجود دارد که البته در کل جهان هم هست، نشان می‌دهد که با وجود توجه به جدی به مقوله مبارزه با فساد، ساختار‌های فسادساز فرصت بازسازی خود را پیدا کرده‌اند. به همین جهت مسئله تأمین و عدالت اجتماعی به‌رغم پیشرفت‌هایی که داشت، تحت الشعاع اتفاقات پیش‌بینی‌نشده، اما واقعی قرار گرفت.

وی افزود: متأسفانه شکاف فقیر و غنی همچنان به نحوی در جامعه ما وجود دارد و حتی ساده‌زیستی که خط قرمز پذیرش مسئولیت در کشور ما و از مسلمات حکمرانی اسلامی است، توسط بخشی از افراد دور زده شده است؛ یعنی امروز بعضاً کسانی در جمهوری اسلامی مسئولیت دارند، اما کاخ نشین هستند؛ کسانی که خوب حرف می‌زنند، اما بد عمل می‌کنند، در حالی که «جامعه با چشمان خود گوش می‌کند.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این‌که ما در عقل عملی ضعیف عمل کرده‌ایم، اظهار داشت: ما در عقل نظری که جنبه نرم‌افزاری دارد حرف‌های خوبی زدیم و بسیار قدرتمند بودیم و صدور انقلاب را بیش از آن مقداری که انتظار می‌رفت، تحقق بخشیدیم. امروز در قلب آمریکا و اروپا همان شعار‌هایی در حمایت از مردم غزه و علیه رژیم صهیونیستی سر داده می‌شود که ما از نیم قرن پیش مطرح کردیم و این یک معجزه است. در واقع معادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سراسر دنیا به‌هم ریخته و این اعتراف خود آنها است. اما به‌رغم این موفقیت؛ در حوزه عقل عملی که ابزار نظام‌سازی است عملکرد ضعیفی داشتیم و برای حل مشکلات از جمله در امر مبارزه با فساد باید این وجه را تقویت کنیم.

رحیم‌پور با تأکید بر این‌که مبارزه با فساد در معارف اسلامی از دو طریق صورت می‌گیرد، افزود: یکی از راه‎های مبارزه با فساد در سنت دینی ما نظارت درونی یعنی تربیت انسان است. از ابتدای انقلاب قرار بود کسانی برای به‌کارگیری در نظام اداری و استخدامی کشور تربیت کنیم، اما این اتفاق نیفتاد و ما در کادرسازی و تربیت و آموزش ضعیف عمل کردیم. از این مهم‌تر نظارت بیرونی اعم از اصلاح ساختار‌ها و اصلاح قوانین است که با تجدیدنظر در نظام بوروکراسی میسر می‌شود. فسادستیزی و حکمرانی اسلامی نیاز به توجه به جزییات دارد درحالی که قوانین ما در این حوزه دارای کلی‌گویی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که حکومت اسلامی یعنی حکومت عقلانی اخلاقی و همراه با عدالت، گفت: در قرآن و سنت داریم که هیچکس در جامعه اسلامی نباید بدون مسکن بماند و امکان ازدواج و اشتغال باید برای همه فراهم شود؛ این یعنی تأمین‌اجتماعی حق مسلم همه حتی غیرمسلمانان است. این حق را خداوند برای ما قرار داده که اصلی ثابت است، اما شیوه‌های آن در زمان و مکان‌های مختلف تغییر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرق «فسادِ سیستم» یا «فساد در سیستم» این است که در اولی اراده مبارزه با فساد نیست؛ اما در دومی شیوه مبارزه با فساد ضعیف است، گفت: برای مبارزه با فساد و تحقق کامل نظام اسلامی بایدکتاب راهنمایی برای شیوه‌های عملی اصلاح ساختاری داشته باشیم. همچنین باید فساد را به صورت عملی و نظری تعریف و پیامد‌های آن را به خوبی تبیین و از تجربه‌های سایر کشور‌ها در مبارزه با فساد استفاده کنیم.

سازمان بازرسی کل کشور به دنبال اتاق شیشه‌ای در ساختار اداری و اقتصادی کشور

حسین علی‌محمدی بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست، اظهارکرد: رهبر انقلاب سال ۱۳۸۰ یعنی همان سالی که فرمان هشت‌ماده‌ای صادر شد را سال «رفتار علوی» نامیدند و رفتار علوی در واقع همان اجرای عدالت است که بارزترین خصوصیت حکومت امیرالمومنین علی علیه‌السلام بود؛ چه ایشان به خاطر اجرای عدالت به شهادت رسیدند؛ بنابراین فرمان رهبر انقلاب هم با موضوع تحقق عدالت مناسبت دارد و لازم است که به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: همان‌طور که رهبر انقلاب در سند فرمان هشت‌ماده‌ای فرمودند کسی در کشور از نظارت مستثنی نیست و سازمان بازرسی کل کشور درصدد است که کل نظام اداری کشور را در اتاق شیشه‌ای قرار دهد. به عقیده ما قوانینی که پیرامون نظارت بر نظام اداری و اقتصادی کشور وجود دارد در نهایت پتانسیل تحقق‌بخشیدن به فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب را دارد. آمار‌ها نیز نشان می‌دهد که حضور یک بارزس ما در یک مجموعه تا چه اندازه مؤثر بوده و نسبت به فساد بازدارندگی ایجاد می‌کند و این یعنی حرکت کشور در مسیر فسادستیزی مثبت بوده است.

بحجت‌الاسلام طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز ضمن تبریک سالروز آغاز عملیات بیت‌المقدس و روز خلیج فارس در این نشست اظهار داشت: به طور کلی دو مدل حکمرانی در طول تاریخ متصور بوده است: یکی حکمرانی خدا بر بنده و دومی حکمرانی بنده بر بنده. در تاریخ جهان، طیفی از انسان‌ها تحت قیمومیت خداوند زندگی کردند و قبول کردند که عبد هستند و پذیرفتند که از خدا هستند، به خدا بازمی‌گردند و باید خدایی زندگی کنند. عده‌ای هم بودند که کوس انالحق می‌زدند و خود را خدا می‌دانستند و از آنجا حکومت بنده بر بنده آغاز شد. این مدل حکمرانی یک زمانی در قالب فرعون و نمرود بود و امروز کمونیسم و کاپیتالیسم است که همه چیز را در اختیار انسان می‌داند.

وی افزود: در حکمرانی دینی و الهی اساساً عدالت اجتماعی و ایثار و دیگرگرایی به جای فردگرایی و سودگرایی؛ اصل قرار می‌گیرد. در این نگاه همه انسان‌ها عبد هستند و باید و نباید را پروردگار متعال تعریف می‌کند و به همین خاطر انفاق و زکات و شهادت معنا پیدا می‌کند. اگر بنای حرکت به سمت عدالت علوی و حکمرانی اسلامی را داریم، باید به مبارزه با فساد که مقدمه تحقق عدالت الهی و حکومت الهی است توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی با اشاره به متن فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب اظهار داشت: رهبر انقلاب در فرمان هشت ماده‌ای بر اقتصاد سالم و هماهنگی قوا تأکید کرده‌اند. همچنین در آنجا تذکر داده‌اند که در مبارزه با فساد کسانی صدایشان بلند می‌شود، اما باید در این مسیر با جدیت حرکت و از نیرو‌های متعهد و متخصص استفاده کرد. در حکمرانی متعالیه همه این موارد مبانی دینی دارد که توجه به آن می‌تواند چراغ راه ما در مسیر مبارزه با فساد باشد و در مقابل عدم توجه به این مبانی منتج به خصوصی‌سازی‌های غیر اصولی می‌شود که بعضاً با مبانی دینی ما فاصله دارد.

وی در ادامه گفت: ما باید بتوانیم امور را سامانه‌ای کنیم و این سامانه‌ای شدن به عقیده من مهم‌ترین بخش مبارزه با فساد در نظام حکمرانی است. علاوه بر این شفافیت هم امر مهمی است که بدون توجه به آن مبارزه با فساد ممکن نیست. ارائه گزارش‌های دقیق از عملکرد سازمان‌ها و نهاد‌ها و قرار دادن خود در معرض دید مردم می‌تواند مقدمات عرصه مبارزه با فساد باشد. الحمدلله این کار در سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شده و این مصداق مجاهدت فی‌سبیل‌الله است؛ چه این سازمان ب‌واسطه رابطه مستقیمی که با نیمی از جمعیت کشور دارد، می‌تواند کارآمدی مجموعه نظام را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن قرائت بخش‌هایی از فرمان هشت‌ماده‌ای رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۰، گفت: فلسفه برگزاری این نشست این است که مشخص شود وظیفه شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان تأمین‌اجتماعی تنها در کمیته عفاف و حجاب خلاصه نمی‌شود، بلکه معروفات و منکرات بزرگتری هست که باید به آن بپردازیم.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین منکرات در جامعه ما القای ناامیدی و مأیوس کردن مردم نسبت به آینده کشور است. از مهم‌ترین اقداماتی که باید در حوزه فرهنگی بیشتر مورد توجه باشد، این است که معروفات را دائماً تکرار و از تکرار منکرات جلوگیری کنیم. از این جهت تصمیم بر آن شد که به مناسبت سالروز صدور فرمان هشت‌ماده‌ای، یک نشست تخصصی برگزار کنیم تا در سال جدید در زمینه توسعه معروفات و مبارزه با منکرات بیش از پیش فعالیت داشته باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه تصریح کرد: آشکار کردن فساد، بازگو کردن عواقب فساد و بازپس‌گیری اموال؛ اقداماتی بود که پیامبر اکرم (ص) در حکومت خود انجام می‌دادند. در رابطه با مردمی‌سازی هم از زمان صدر اسلام، مردم در امر حکمرانی مداخله داشتند و ما نیز باید کاری کنیم که بی‌تفاوتی نسبت به امور حکومتی از بین برود. ما در این حوزه کم‌کاری کردیم و باید تلاش کنیم در این زمینه با جدیت بیشتری فعالیت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند. بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است. دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند. چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل 15 - 16 میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید 2 میلیون و 500 هزار تومان بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۰:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
حکم بازنشستگی بنده تغییر کرد چرا؟
حکم سالانه بنده سال ها 1399، 1400، 1401 و 1402 به صورت غیر قانونی در اسفنده ماه سال 1402 تغییر کرده است چرا؟
کم کردن حقوق و مزایا بنده در حکم و فیش حقوق که بدون ‌رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری این یک دزدی علنی و آشکار از حقوق و مزایا بنده توسط شعبه سبزدشت بهارستان و هم سازمان تامین اجتماعی بوده است.
کدملی: 1531439901
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بی توجه میرهاشم موسوی به مشکل بنده در شعبه تأمین اجتماعی سبزدشت بهارستان برای سازمان تأمین اجتماعی گران تمام می شود.
Iran (Islamic Republic of)
حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس میزان پرداختی فروردین ۱۴۰۳ (جدول)
۲۰:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس میزان پرداختی فروردین ۱۴۰۳ (جدول)
تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
جدول حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس میزان پرداختی فروردین ۱۴۰۳

حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس میزان پرداختی فروردین ۱۴۰۳ (جدول)

براساس مصوبه هیات وزیران به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.میزان افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه رقم ثابت ماهانه ۶۹۰ هزار تومان تعیین شد.



مبنای محاسبات انجام شده بر حسب حقوق پایه (مبلغ مستمری) مندرج در ردیف اول فیش حقوقی افراد است.

حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس میزان پرداختی فروردین ۱۴۰۳ (جدول)
Iran (Islamic Republic of)
جدول مطالبات بازنشستگان تأمین اجتماعی را در سال ۱۴۰۳ در رسانه ها اعلام کنید
۱۹:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جدول مطالبات بازنشستگان تأمین اجتماعی را در سال ۱۴۰۳ در رسانه ها اعلام کنید
مبلغ مستمري
کمک هزينه عائله مندي
کمک هزينه اولاد
کمک به تامين معيشت
کمک هزينه مسکن
حق سنوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر هزینه را که در بیمارستان امام زمان بابت عمل همسرم پرداخت کردم متأسفانه از بهمن ماه سال 1402 تاکنون نمی دهد چرا؟ می گوید بیمارستان دولتی است و این در حالی است که بیمارستان امام زمان اسلامشهر خصوصی است و نه دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با فساد و رانت مبارزه شود واردات ممنوع شود با قاچاق کالا و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر سال باید در بهمن و یا اسفند ماه مشخص شود و نه فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه
Iran (Islamic Republic of)
وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر باید در بهمن و یا اسفند ماه مشخص شود و نه فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه
۲۲:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر باید در بهمن و یا اسفند ماه مشخص شود و نه فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس از گذشت دو ماه هنوز وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری مشخص نیست، همسان سازی پیش کش!!!!!! هر بلایی از دستان برمی‌آید بر سر ما پیاده کنید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا پورابراهیمی خودش حقوق مبلغ 150 میلیون تومانی دریافت می کند و که متأسفانه مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی را درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد.
۲۱:۲۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
پورابراهیمی اعلام کرد: پیشنهاد پرداخت مابه التفاوت متناسب سازی حقوق بازنشستگان در خردادماه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهادمان این است که ما به التفاوت متناسبسازی حقوق بازنشستگان محاسبه و در احکام آنها لحاظ شود و مابهالتفاوت فروردین و اردیبهشت ماه در خرداد پرداخت شود.
محمدرضا پورابراهیمی خودش حقوق مبلغ 150 میلیون تومانی دریافت می کند و که متأسفانه مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی را درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۰۸:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس از گذشت 45 روز هنوز وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری مشخص نیست، سوال اینجاست پس دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس در این مدت 12 ماه چه چکار می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اماباسفارش خیلی کارها میشه کرد.......
Iran (Islamic Republic of)
سوال اینجاست که پس چرا وام ازدواج ۳۵ میلیونی برای فرزندان بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند.
۲۰:۰۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۱۰:۰۶۱۸ بهمن ۱۴۰۲

وام ازدواج ۳۵ میلیونی برای فرزندان بازنشستگان + جزییات

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز هشتمین دوره ثبت‌نام اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۲ فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز (شنبه سوم تیر) از طریق درگاه خدمات الکترونیک خبر داد.

سوال اینجاست که پس چرا وام ازدواج ۳۵ میلیونی برای فرزندان بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند.

سوال اینجاست که آیا فرزندان بازنشستگان تامین اجتماعی جزوی این کشور نیستند

نظر شما با موفقیت ارسال شد
Iran (Islamic Republic of)
متأسفانه هر سال در مورد واریز معوقات افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح مشکل داریم و هیچ کسی هم رسیدگی نمی کند چرا؟
۲۰:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
متأسفانه هر سال در مورد واریز معوقات افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح مشکل داریم و هیچ کسی هم رسیدگی نمی کند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز اجرا نشده است!؟
۱۷:۴۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز اجرا نشده است!؟
Iran (Islamic Republic of)
جدول افزایش حقوق و مزایا بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال 1403 را رسما در رسانه ها اعلام کنید
۱۷:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جدول افزایش حقوق و مزایا بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال 1403 را رسما در رسانه ها اعلام کنید
مبلغ مستمري
کمک هزينه عائله مندي
کمک هزينه اولاد
کمک به تامين معيشت
کمک هزينه مسکن
حق سنوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
حقوق بازنشستگی پاسخگوی هزینه‌های زندگی روزمره بازنشستگان نیست
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۵:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بنده بیش از هزاران بار در مورد عملکرد و رفتار تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه در رسانه ها شکایت و اعتراض کردم ولی اما متأسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره بررسی و رسیدگی نمی کنند چرا؟ و همه رسانه ها هم شاهد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
برخی کارگران در مورد پایمال و ضایع شدن حق، حقوق و سایر مزایای خود در اداره کار و هم دیوان عدالت اداری شکایت و اعتراض می کنند ولی اما متأسفانه اداره کار، دیوان عدالت اداری، هر دو به بهانه های مختلف شکایت و اعتراض کارگران را رد می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی
۱۴:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد و نه 20 درصد
حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

شعبه سبزدشت بهارستان تأمین اجتماعی چندین سال است که به صورت علنی و آشکار و در سایه سکوت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس حقوق و مزایا بنده را پایمال و ضایع می کند.
بنده بیش از هزاران بار در مورد عملکرد و رفتار تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه در رسانه ها شکایت و اعتراض کردم ولی اما متأسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره بررسی و رسیدگی نمی کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تأمین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه چندین سال است که به صورت علنی و آشکار و در سایه سکوت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس حقوق و مزایا بنده را پایمال و ضایع می کند
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شعبه سبزدشت بهارستان تأمین اجتماعی علنی و آشکار و در سایه سکوت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس حقوق و مزایا بنده را دزدی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
در 28 ماه و 11 روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را دریافت کنند و متاسفانه در این مدت 29 ماه است هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوال اینجاست چرا پرداخت تفاوت افزایش معوقه سال 1401 بازنشستگان تامین اجتماعی بدون صدور فیش حقوقی بوده است سازمان تامین اجتماعی متأسفانه هر سال از تفاوت افزایش معوقه بازنشستگان را کم می کند و هم آشکار و علنی دزدی می کند. و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و... هم سکوت کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
حکمت کارت بازنشستگان لشکری و نیروهای مسلح شارژ شد (+مبالغ)
تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
خبر بازنشستگان: میزان واریزی شارژ حکمت کارت اردیبهشت ماه به ازای هر نفر ۳۶۰ هزار تومان انجام شد.

حکمت کارت بازنشستگان لشکری و نیروهای مسلح شارژ شد (+مبالغ)


بازنشسنگان نیروهای مسلح :

۱.یک نفره ۳۶۰ هزار تومان
۲.دو نفره ۷۲۰ هزار تومان
۳.سه نفره ۱۰۸۰ هزار تومان
۴.چهار نفره ۱۴۴۰ هزار تومان
۵.پنج نفره ۱۸۰۰ هزار تومان
۶.شش نفره ۲/۱۶۰ هزار تومان
۷.هفت نفره و بالاتر ۲/۵۲۰ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.
۱۳:۴۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
طبق قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری باید برابر ومعادل با افزایش حقوق کارگران شاغل درهمان سال یعنی ۳۵درصددرسال ۱۴۰۳ اعمال گردد”
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ثبت نام وام ۲۰۰ میلیونی بانک رفاه بدون ضامن و باز هم ۱۰۰ درصد فقط دروغ است. بیش از ۹۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون وام ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن نگرفتند و متأسفانه هیچ کسی هم در بانک ها، بانک مرکزی، دیوان عدالت اداری، دولت، مجلس و کشور پاسخگو و جوابگو نیستند و تاکنون هم نبودن چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان
۱۳:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوال اینجاست که بنده هم از اسفند ماه سال 1395 تاکنون بازنشسته تامین اجتماعی هستم پس چرا به بنده وام نمی دهند.
بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان
Iran (Islamic Republic of)
قانون مربوط به پرداخت حق بازنشستگان از مناطق جنگی اجرا شود
۱۳:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
قانون مربوط به پرداخت حق بازنشستگان از مناطق جنگی اجرا شود
استفساریه ماده ۱۱۲ درباره حق بازنشستگان از مناطق جنگی اجرا نمی شود و دولت به بهانه بار مالی آن را اجرا نمی کند. حق این قشر در حال تضییع شدن است.
این استفساریه در مجلس تصویب شد منتها اجرا نمی شود با وجودی که که بار مالی چندانی هم ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت کنید
۱۳:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت کنید و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های ۲ ، ۵، ۷، ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی نداده اند چرا؟ ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه ۲۰میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.
Iran (Islamic Republic of)
سوال اینجاست که آیا شعبه تأمین اجتماعی مربوطه می تواند که بدون رأی کمیسیون، اداره کار و دیوان عدالت اداری حقوق و مزایا بازنشستگان کارگری را کم کند.‌
۱۲:۴۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوال اینجاست که آیا شعبه تأمین اجتماعی مربوطه می تواند که بدون رأی کمیسیون، اداره کار و دیوان عدالت اداری حقوق و مزایا بازنشستگان کارگری را کم کند.‌
Iran (Islamic Republic of)
افزایش 130 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو سال اخیر و باز هم 100 درصد فقط دروغ است.
۱۲:۳۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش 130 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو سال اخیر و باز هم 100 درصد فقط دروغ است.
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی
۱۲:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سازمان تامین اجتماعی حقوق یک ماه را باید به بازنشستگان تامین اجتماعی عیدی بدهد و نه 2 میلیون و 500 هزارتومان!
حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۲:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

جناب آقای میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

باسلام

سوال اینجاست که آیا شعبه تأمین اجتماعی مربوطه می تواند که بدون رأی کمیسیون، اداره کار و دیوان عدالت اداری حقوق و مزایا بازنشستگان کارگری را کم کند.‌
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۲:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس محترم کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور

مبلغ ۱۶/۶۳۲/۷۸۹ریال در فیش حقوق اسنفد ماه سال ۱۴۰۲به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کسر کردن

مبلغ ۱۶/۶۳۲/۷۸۹ریال در فیش حقوق فروردین ماه سال ۱۴۰۳به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کسر کردن

درخواست رسیدگی دارم.

شماره مستمری: ۱۰۰۱۳۲۱۵۹۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسی جرات کسر حقوق بازنشستگان را ندارد

کسر حقوق بازنشستگان با تغییرات و جابجایی در سازمان ارتباطی ندارد و زمانی که مبلغی به عنوان حقوق افراد اضافه می‌شود دیگر نمی‌توان کسر کرد و کسی جرأت این کار را نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ایا کارکنان سازمان تامین اجتماعی هم با تاخیر 3 ماهه افزایش حقوق رو می گیرند؟
۱۲:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایا کارکنان سازمان تامین اجتماعی هم با تاخیر 3 ماهه افزایش حقوق رو می گیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوال این است که چرا بازنشستگان و کارگران افزایش حقوق فروردین خود را با 2 ماه تاخیر در خرداد ماه دریافت کنند؟.

چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخصوص کمیسیون اجتماعی مجلس که در این زمینه وظیفه نظارتی دارد، سکوت کرده اند؟.

چرا هیچ نماینده ای این تخلف آشکار سازمان تامین اجتماعی و وزیر تعاون را رسیدگی نمی کند و تنها سکوت پیشه کرده اند؟.

چرا سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون باید هزاران میلیارد پول بازنشستگان را 2 ماه در حساب خود نگه دارد در حالی که برای پرداخت رقم ناچیز وام از بازنشستگان سود دریافت می کنند؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۲ ماه تاخیر وزیر تعاون و سازمان تامین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان/سکوت عجیب نمایندگان مجلس
ایا کارکنان سازمان تامین اجتماعی هم با تاخیر ۲ ماهه افزایش حقوق رو می گیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
چرا همسان‌سازی ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرایی نشده است؟
۱۲:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا همسان‌سازی ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرایی نشده است؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۲:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تأمین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه چندین سال است که به صورت علنی و آشکار و در سایه سکوت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس حقوق و مزایا بنده را پایمال و ضایع می کند و بنده تاکنون بیش از 999 هزار بار در رسانه ها شکایت و اعتراض کردم ولی اما متأسفانه کسی هم جوابگو نیست چرا؟

كاربر محترم نظر شما دريافت شد
Iran (Islamic Republic of)
سوال اینجاست که آیا بازنشستگان تامین اجتماعی در ایران نماینده ندارند که مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی را پیگیری کنند.
۱۲:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوال اینجاست که آیا بازنشستگان تامین اجتماعی در ایران نماینده ندارند که مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی را پیگیری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۲:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوال بنده این است که نماینده مردم نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه در مجلس چه چکار می کند؟ متأسفانه تاکنون هیچ کاری و اقدامی برای حل مشکلات مردم این منطقه و به ویژه برای بازنشستگان تامین اجتماعی ساکنان نسیم شهر بهارستان نکرده است.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان
۱۳:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوال اینجاست که بنده هم از اسفند ماه سال 1395 تاکنون بازنشسته تامین اجتماعی هستم پس چرا به بنده وام نمی دهند.
بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ما بازنشستگان شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه استفاده از امکان مانند وام، مشهد و... کانون بازنشستگان تامین اجتماعی محروم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۲:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جناب آقای میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی
نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی
باسلام
هر سال که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق ماده ۹۶ قانون کار افزایش یافته است.
سوال بنده این است که چرا شعبه مربوطه تامین اجتماعی به صورت غیر قانونی در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ حقوق و مزایا بنده را در حکم سالها ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کم کرده است اعتراض هم می کنم و متأسفانه کسی هم جوابگو نیست چرا؟
درخواست رسیدگی دارم.
کد ملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوال اینجاست که آیا شعبه تأمین اجتماعی مربوطه می تواند که بدون رأی کمیسیون، اداره کار و دیوان عدالت اداری حقوق و مزایا بازنشستگان کارگری را کم کند.‌
آخرین اخبار