سهمیه جذب معلم برای همدان به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافت

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه جذب معلم امسال برای استان ۷۰۰ نفر بود که به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

حمیدرضا حاجی بابایی دیروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان که در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، گفت: استان همدان تعداد قابل توجهی معلم و نیروی آموزشی نیاز دارد که این تعداد نیرو امسال از طریق برگزاری آزمون استخدامی و همچنین دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

او با اشاره به اینکه طرح‌های شاخصی در استان همدان در حال اجرا است که با بهره برداری از آن موجی از تحولات در استان رقم خواهد خورد، گفت: ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی برای محرومان، ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی، راه‌اندازی واگن برقی شهری در شهر همدان و آبرسانی به روستا‌های محروم از مهمترین پروژه‌های عمرانی است. ساخت واحد مسکونی برای مردم، مهمترین اولویت مسئولان استان است، برخی از کارخانه‌های استان جهت ساخت واحد مسکونی برای کارگران مستاجر خود، پیش قدم شده اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در یکی از مناطق زیبای شهر همدان برای متقاضیان ساخته می‌شود که همین موضوع باعث شد رئیس جمهور در جلسه هیات دولت از مسئولان استان همدان قدردانی کند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان امسال در پتروشیمی ابن سینا همدان سرمایه گذاری می‌شود، ابراز کرد: امسال ۵۰۰ هکتار به ۵۰ هکتار فناوری برتر اضافه می‌شود و استان همدان با اقدامات دولت مردمی سیزدهم به یکی از قطب‌های فناوری‌های برتر تبدیل می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در ادامه با بیان این که نگاه ما به معلم باید یک نگاه کاملا آرمانی باشد، گفت: بیش از ۲۰۰۰ معلم امسال به جمع فرهنگیان استان اضافه می‌شوند که در دهه گذشته بی‌سابقه است. ما باید در مدرسه‌سازی هم این نگاه را داشته باشیم و تمام نیازهایمان به مدرسه در سه سال باید مرتفع شود. در هر کلاس درس باید ۱۹ دانش‌آموز وجود داشته باشد و اگر بیشتر از آن باشد، کم‌کاری صورت گرفته است. کمبود خود را اعلام کنید، نباید مدارس متوسطه اول در روستا‌ها تعطیل شود.
راهیابی ۵۴ اثر منتخب دانش آموزان همدانی به جشنواره سراسری نوجوان سالم

محمود نقوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم ۶ هزار اثر دانش آموزی در قالب ۱۴ رشته شرکت داشتند که ۷۰۰ اثر آن به مرحله استانی راه پیدا کردند و ۵۴ اثر نیز منتخب و به مرحله کشوری راه یافتند. وقتی سطح آگاهی جامعه ارتقاء یابد، در برابر آسیب‌ها و آفت‌های اجتماعی مصون‌تر خواهیم بود. از این رو باید تلاش کنیم تا سبک زندگی اسلامی و ایرانی را ترویج، گسترش و عمق دهیم و دانش آموزان را با سبک زندگی اسلامی و ایرانی بهتر و بیشتر آشنا کنیم.

او سرمایه انسانی را بالاترین سرمایه جوامع دانست و گفت: سرمایه انسانی با ارزش‌ترین سرمایه در اختیار جوامع بشری است. کشور‌هایی که پیشرفت بهتری داشتند و توسعه یافته‌تر هستند به صورت ویژه و خاص به سرمایه انسانی توجه کرده‌اند، ما نیز باید به صورت خاص و ویژه به سرمایه انسانی که در اختیار داریم توجه داشته باشیم و مراقبت کنیم، چراکه بالاتر از سرمایه انسانی چیز دیگری نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه راه رشد و پیشرفت زمانی رخ می‌دهد که از سرمایه اجتماعی و انسانی خود به نحو شایسته بهره‌مند شویم، تصریح کرد: برای رسیدن به این جایگاه باید روی سرمایه انسانی متمرکز شویم، باید مراقب باشیم نوجوانان و جوانان ما دچار آسیب و آفت نشوند. یکی از این مراقبت‌ها نیز ارتقاء سطح آگاهی جامعه است. ارتقاء سطح آگاهی نیز بر عهده آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگ ساز است.

نقوی گفت: امروزه بر سر راه نوجوانان آفت و آسیب فراوان وجود دارد و به شدت در این حوزه نیازمند توجه هستیم. البته آموزش و پرورش به تنهایی این بار سنگین را نمی‌تواند حمل کند، بلکه همه نهاد‌ها باید دست در دست هم دهند و به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی و وظیفه ملی به آن بپردازیم.

او در پایان سخنان با اشاره به جشنواره نوجوان سالم که به صورت کار جمعی و بین بخشی برگزار شده است، گفت: جشنواره نوجوان سالم محصول کاری مشترک و بین دستگاهی است. باید این محور را تقویت کنیم چراکه اگر به تنهایی کار کنیم هم افزایی رخ نمی‌دهد. هم مسیر شدن، هم دل شدن و هم راه شدن در فعالیت‌های این چنینی امکان هم پوشانی در موارد مورد نیاز را فراهم می‌کند و از سوی دیگر بستر هم افزایی را نیز فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.