نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس؛

کمبود ۴ هزار معلم در استان همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ۲۶۰ هزار معلم در کشور و ۴ هزار معلم در این استان کم داریم.

حجت‌الاسلام احمد فلاحی در نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد گفت: ۲۶۰ هزار معلم و ۵۰ هزار نفر کادر اداری در بدنه آموزش‌وپرورش کشور کمبود داریم.

او افزود: دانشگاه فرهنگیان را محدود کرده و جذب معلم را به تأخیر انداختیم و حال با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: استادان دانشگاه مجلس را در ریل‌گذاری مناسب فرهنگی و آموزشی کمک کنند. آن‌قدر مسائل مختلف در مجلس رخ می‌دهد که بعضی مواقع اصول اولیه قانون‌گذاری و مشورت که باید با نخبگان صورت بپذیرد، رخ نمی‌دهد.

فلاحی با بیان اینکه در دو سال شیوع کرونا آموزش و پرورش تعطیل شد، گفت: در این مدت آموزش و پرورش را رها کرده و بچه‌ها را به فضای مجازی فرستادیم که آثار آن را امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم. بر اساس تحقیقات مشخص شد در ایام همه‌گیری کرونا بیشترین فایل‌های غیراخلاقی توسط مربیان پرورشی ارسال شده است. در استان همدان بخش‌های مربوط به دختران بیشتر رها شده و به‌عنوان نمونه هیئت‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی بانوان جایی برای فعالیت ندارد.

او گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان به‌طور ناقص اجرا و به‌منظور کیفی سازی آموزش تصویب‌شده؛ اما اکنون فقط شاهد اجرای بند مالی آن هستیم. از ابتدای انقلاب تا به امروز شاهد جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌ایم و این جنگ ابزار و وسایل خاص خودش را طلب می‌کند. کاربران فضای مجازی در کشور بدون هیچ ضابطه و قانونی مشغول به فعالیت بوده و در آشوب‌های اخیر بیش از یک‌میلیون سلبریتی از سراسر دنیا علیه این نظام مشغول به فعالیت هستند. چند وقت اخیر مشابه چند سال کشف سلاح توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توان و اداره حاکم در کشور هیچ کاری نشدنی نیست؛ باید با اداره و توکل به خدا مشکلات کشور را حل کرد.

فلاحی تاکید کرد: این جلسه استادان دانشگاه آزاد اسلامی همدان به بیان دیدگاه‌ها و نظر خود درباره مسائل کشور پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.