سخنگوي کميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي با بيان اينكه قطع رابطه با انگليس به قوت خود باقي است، گفت: کساني که وارد سفارت شدند بايد به نظارت رهبري توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، کاظم دلخوش، سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي در نشست سراسري دبيران مجمع اسلامي دانشجويان در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران با پرداختن به موضوع هدفمندي يارانه ها، اظهارداشت: ما انتظار داريم در صورت موفق شدن طرح هدفمندي يارانه ها، بعد از 5 سال کمک هاي نقدي کم شده و سطح درآمد مردم بالا رود.

وي در خصوص استيضاح وزير اقتصاد بيان داشت: از جمله افرادي هستم که به وزير اقتصاد رأي اعتماد دادم و افرادي که درخواست استيضاح داده بودند درخواست شان شخصي و موردي بود و اعتقاد دارم وزير اقتصاد از قوي ترين وزراي کشور است.

دلخوش با بيان اينکه بخشي استيضاح وزير را سياسي کردند، گفت: استيضاح زماني معنا دارد که فرد در جايگاه خود تخلف کرده باشد؛ در صورتي که بانک مرکزي مشکل‌زا بود.

سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي تصريح كرد:‌ در صورت نداشتن گزينه اي ارجح تر از وزير فعلي، استيضاح صحيح نيست؛ ضمن اينکه وزير اقتصاد فردي قوي در زمينه کاري خود است.

وي ورود دانشجويان به سفارت انگليس را نادرست دانست و گفت:‌ کساني که وارد سفارت شدند همان افرادي هستند که در خصوص حقوق مادالعمر نمايندگان مجلس جوسازي و شانتاژ کردند و با نزديک شدن به زمان انتخابات مي خواهند افکار عمومي را به خود جلب کنند.

دلخوش با اذعان به اينکه قطع رابطه با انگليس به قوت خود باقي است، تاکيد کرد: اقدام دولت در عذرخواهي از انگليس کار درستي بود و کساني که وارد سفارت شدند بايد به نظارت رهبري توجه داشته باشند.

وي در ادامه نشست در پاسخ به سئوال يک فعال دانشجويي مبني بر وعده ايجاد 2.5 ميليون شغل افزود:‌ من نماينده مجلس هستم نه دولت، اما وعده دهندگان ادعا دارند که مي توانيم و اگر در مجلس مقاومت شود، مي گويند مجلس درصدد سنگ اندازي است.

سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي همچنين گفت:‌ اگر دولت کمک کند تا 2 هزار کار خانه اي که در حال حاضر غيرفعال هستند احيا شود، در هر کارخانه 100 نفر جذب کار مي شوند،‌ اما با اين شرايط وعده 2.5 ميليون شغل محقق نمي شود.

اين نماينده مجلس،‌ در خصوص انتقادات به عملکرد مجلس هفتم و هشتم بيان داشت: مجلس هفتم و هشتم بيشترين سئوال و استيضاح را از دولت داشته اند كه در دوره رياست جمهوري پيشين نداشتيم.

سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي همچنين در پاسخ به بداخلاقي موجود در مجلس گفت:‌ اخلاق در مجلس کم نشده، بلکه برخي رسانه ها شيطنت مي کنند.

وي افزود: مجلس هفتم و هشتم براي حقوق ملت بيشترين مصوبات را در کارنامه خود داشته است و اگر افرادي در مجلس وجود دارند که بداخلاقي هايي مي کنند، مربوط به مجلس نيست، مردم بايد آگاهانه نمايندگان را در زمان انتخابات مجلس گزينش کنند.

دلخوش در تشريح بودجه سايه اظهار داشت:‌ بودجه اي به عنوان بودجه سايه نداريم، مگر زير سايه درخت نشسته ايم که بودجه سايه بنويسيم. بودجه ها عملياتي نيست. هر ساله دولت موظف است تا 15 آذر بودجه را تقديم دولت کند، اما دولت همواره تاخير داشته است.

سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي در پايان خاطر نشان کرد: دولت به دليل اينکه در آستانه انتخابات هستيم هرچه سريعتر بايد لايحه بودجه 91 را تقديم مجلس کند، زيرا بعد از انتخابات، مجلس نيمه فعال و تعطيل است و احتمال تعبيه بودجه 12/2 يا 12/1 نيز هست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.