یک کارشناس رسانه با بیان اینکه پخش واقعیت ها موجب لغو مجوز پرس تی وی شده است، گفت:کشورهایی که مدعی حقوق بشر و آزادی بیان هستند زمانیکه منافعشان در میان باشد، حقوق بشر را زیر پا گذاشته و ندای آزادی را خفه می کنند.

مهدي فضائلي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ادعاهايي كه دولت‌هاي غربي در ارتباط با بحث آزادي بيان و رسانه ها دارند، گفت: ما در عمل شاهد نقض اين ادعاها توسط دولت هاي غربي بوديم و هستيم. از جمله اين موارد رفتاري لغو مجوز شبكه پرس تي. وي توسط انگلیس است.

اين كارشناس رسانه، افزود: کشورهایی که مدعی حقوق بشر و آزادی بیان هستند خود در زمان آزمایش به این شعار عمل نمی کنند و آن جا که پای منافعشان در میان باشد، حقوق بشر را زیر پا گذاشته و ندای آزادی را خفه می کنند.

فضائلي، افزود: در اين چند ماه اخير شاهد اقداماتي از سوي دولتمردان انگليس بوديم كه اين اقدامات حاكي از ناخوشايند بودن فعاليت هاي روشنگرانه پرس تي. وي بوده است.

وي، اقدام دولت انگليس در تعطيلي پرس تي.وي را نوعی بهانه‌جويي دانست و گفت:تعطیلی سفارت انگلیس در تهران ضربه سنگینی به این استعمارگر پیر در افکار بین المللی وارد ساخت که این کشور با لغو مجوز پرس تی وی به نوعی این اقدام را می خواهد تلافی کند.

اين كارشناس رسانه، علت اين اقدام را تاثير اخبار پرس تي.وي بر افكار عمومي دانست و افزود: تحليل هاي اين شبكه در مورد خانواده سلطنتي و همچنين وقايعي كه در لندن رخ داد، اعتراضات دانشجويي و آشوب هايي كه در انگليس صورت گرفت، موجب هراس این کشور از برنامه های این رسانه شده بود. /ن
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار