
پوریا علیمردانی، رئیس سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری مشترک با سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به سالروز ۵۰ سالگی تشکیل سازمان حمل و نقل ترافیک اظهار داشت: تدوین برنامه استراتژیک برای بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک در دستور کار قرار گرفته است و استراتژی برقی سازی و استراتژی کاهش ناترازی ها از جمله شاخصهای مورد نظر است.
وی با بیان اینکه در کشور ما خرید خودرو گران و حتی کالای سرمایه است، اما استفاده از خودرو اعم از سوخت، مالیاتها و.... ارزان است، اظهارداشت: این در حالیست که در کشورهای دیگر این اعداد بالاتر و برعکس است و ما نیازمند فضای تنفس هستیم و اولین گام در استراتژی حمل و نقل برای کاهش ترافیک، ارائه خدمات مجازی، برای کاهش سفر، سپس سفر با وسایل حمل و نقل پاک است و در قسمت آخر تمرکز بر کنترل بر سفر با وسیله شخصی مد نظر قرار دارد.
اجرای طرح شبکه زندگی
وی اعلام کرد: باید سعی کنیم شبکه پیاده و دوچرخه سواری را توسعه دهیم و شبکه زیر زمینی برای حرکت پیاده و دوچرخه ایجاد کنیم. این طرح شبکه زندگی نام دارد و تلاش میکنیم همه مناطق تهران را مستقل از تردد خودرو به هم وصل کند. این شبکه را از منطقه ۲ شروع کردهایم و امیدواریم تمام تهران متصل به این شبکه سبز و زندگی شود.
وی از خط کشی فیروزهای در معابر تهران برای شناساندن مسیر شبکه زندگی خبر داد و گفت: از نظر اقتصادی تا این لحظه شاهد عدم توسعه دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک هستیم، اما در حال برنامه ریزی برای کاهش ریسک هستیم.
علیمردانی در مورد فعالیت موتورسیکلت در تهران گفت: سهم موتورسیکلت در حمل و نقل شهری ۱۱ درصد است و قرارگاه موتور سیکلت با ریاست شهردار تهران را تشکیل دادیم که انضباط بخشی، ساماندهی موتورها، معاینه فنی و پلاک آنها ذیل این قرارگاه پیگیری خواهد شد.
طرح تردد خودروهای پر سرنشین بعد از ماه رمضان اجرایی میشود
علیمردانی در پاسخ به سوال مهر در مورد اجرای طرح HOV یا طرح تردد خودروهای پر سرنشین گفت: این طرح از بزرگراه همت تا چمران پایلوت اجرا میشود. البته اجرا در ماه پایانی سال ترافیک تهران را درگیر میکند و بعد از ماه رمضان احتمالاً اجرایی خواهد شد.
تغییر ساعت طرح ترافیک در ماه رمضان
وی درباره تغییر ساعت طرح ترافیک در ماه رمضان گفت: چهارشنبه در مورد این موضوع با حضور آقای زاکانی تصمیمگیری میشود.
رئیس سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: تراموا در حال تست است و در برخی نقاط تهران مثل مسیرهای شمالی- جنوبی به دلیل شیب خیابان قابل استفاده نیست. تست شبانه فعلاً مثبت بوده و نتیجه به شورای شهر و رسانهها اعلام میشود.
۲۸ درصد خودروهایی که در مرکز شهر تردد میکنند پلاک غیر تهران دارند
علیمردانی در مورد خودروهای پلاکهای شهرستان بیان داشت: ۲۸ درصد خودروهایی که در مرکز شهر تردد میکنند پلاک غیر تهران دارند که اکثراً (۲۲ درصد) برای حومه شهر تهران است که شورای شهر تهران مصوبهای داشت مبنی بر اینکه عوارض بیشتری در محدوده طرح گرفته شود اما این مصوبه رد شد این در حالیست که برای سازمان پلاک تهران و غیر تهران خیلی ملاک نیست. برای کنترل تردد پلاک شهرستانها یکی از سیاستها ایجاد عوارض برای خودروهای پلاکغیر تهران است اما طرح ترافیکشان در پلاک ثبت شده است.
اجرای طرح تور عنکبوت
وی از اجرای طرح تور عنکبوت خبر داد و گفت: این اقدام در راستای بهروزرسانی سیستمهای نظارتی و کنترل ترافیک تهران است.
اجرای طرح ترافیک برای موتورسواران از سال آینده
وی همچنین از اعمال تمامی ممنوعیتهای طرح ترافیک برای موتورسیکلتسواران خبر داد و گفت: در طرح ترافیک سال آینده، موتورسیکلتها نیز مشمول این قانون خواهند شد.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک تهران خاطرنشان کرد: تغییر عمدهای که در طرح ترافیک سال آینده ایجاد شده، مبتنی بر پیمایش است. اجرای زونهای ترافیکی به چند روش امکانپذیر است که یکی از آنها بر اساس میزان ورود و خروج و دیگری بر اساس میزان پیمایش وسایل نقلیه است. بر این اساس، در طرح ترافیک جدید، هرچه میزان تردد بیشتر باشد، عوارض متناسب با آن محاسبه و دریافت خواهد شد. این تغییر، مهمترین تحولی است که رخ داده است. برنامه سازمان حملونقل و ترافیک بر تغییر محدوده طرح متمرکز نیست و این محدوده تقریباً ثابت خواهد ماند؛ آنچه تغییر میکند، شیوه اجرای طرح است.
ورود و خروج روزانه ۷۰۰ هزار خودرو به تهران
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه با همکاری استانداری به موضوع حمل ون قل حومهای وارد شدیم چراکه روزانه ۷۰۰ هزار خودرو به تهران وارد و بعد از آن خارج میشوند گفت: بایستی تسهیلات بیشتر به حمل و نقل عمومی حومهای داده شود. همچنین توسعه پارکسوار را باید در دستور کار قرار دهیم چراکه افراد میتوانند خودرو خود را در مبادی پارک کنند تا بتوانیم ترافیک تهران را کاهش دهیم.
وی در مورد تردد دوچرخههای اشتراکی با بیان اینکه دوچرخه اشتراکی میتواند در شبکه زندگی نیز فعال شود افزود: ما استقبال میکنیم که شرکتهای فعال به ما کمک کنند تا در این مسیر که ظرفیتهای خوبی نیز دارد، فعالیت کنند.
کلا طرح ندید مردم خودشون بهتر راهشونو پیدا میکنن .
خدا خیرتون بده . شما حقوقتونو بگیرد بخوابید فقط
این کار حرام وظلم است به ساکنین در منطقه طرح