رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به مقایسه فنی و ذکر مزایا و معایب اتوبوس‌های تندرو (BRT) و تراموا (LRT) پرداخت.

سرهنگ زینی‌وند، رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تراموا یا همان LRT (Light Rail Transit)، که ترکیبی از سیستم‌های BRT و تراموا است، به تازگی وارد تهران شده است. این سیستم جدید حمل و نقل شهری ظرفیت حمل ۳۰۰ نفر در هر دستگاه را دارد.

وی افزود: تست‌های مربوط به تراموا در شب‌ها در مسیر‌هایی مانند محور‌های انقلاب، آزادی و دماوند از پایان شرق قدیم تا میدان آزادی در حال انجام است تا نحوه عبور از تقاطع‌ها، میادین و ایستگاه‌ها بررسی شود.

رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته این تراموا، استفاده از سنسور‌های هوشمند است. این سنسور‌ها در صورت تغییر مسیر، هشدار داده و راننده را از انحراف از مسیر اصلی مطلع می‌کنند. به همین دلیل، راننده باید بر روی خطوط مشخص شده حرکت کند. در هر دو سمت تراموا کابین‌هایی برای راننده در نظر گرفته شده که به او امکان می‌دهد تا در انتهای مسیر، دوباره به سمت دیگر برگشته و به راحتی کنترل وسیله نقلیه را برعهده بگیرد.

وی گفت: در حالی که تهران در حال تست سیستم تراموا یا LRT (Light Rail Transit) است، مقایسه این سیستم جدید با سیستم BRT (Bus Rapid Transit) در زمینه‌های مختلف نشان می‌دهد که LRT از مزایای زیادی برخوردار است.

سرهنگ زینی‌وند در این خصوص بیان کرد: یکی از مزایای اصلی LRT نسبت به BRT، امکان توسعه جهت افزایش ظرفیت است. این سیستم می‌تواند به‌طور انعطاف‌پذیری ظرفیت خود را افزایش دهد، در حالی که ظرفیت سیستم BRT محدودتر است.

وی ادامه داد: همچنین، از نظر مصرف انرژی، تراموا (LRT) به‌ازای هر مسافر انرژی کمتری مصرف می‌کند، که آن را به گزینه‌ای بهینه‌تر برای حمل و نقل شهری تبدیل می‌کند. علاوه بر این، این سیستم جدید ایجاد هویت شهری و نمادسازی را نیز در بر دارد و می‌تواند به‌طور مؤثری با محیط مدرن شهری ترکیب شود.

رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از دیگر مزایای LRT می‌توان به آسایش سفر، تسهیل دسترسی مسافران به ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد جاذبه سفر اشاره کرد که باعث جذب بیشتر مسافران و راحتی آنها در استفاده از سیستم خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کل کشور در حال اجرا است و تست‌های آن در مسیر‌هایی از میدان شرق قدیم (منطقه تهرانپارس) تا میدان آزادی در حال انجام است. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تست‌ها، به یکی از بخش‌های اصلی حمل و نقل شهری تهران تبدیل خواهد شد.

منبع: پلیس راهور

برچسب ها: پلیس راهور ، تراموا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
چینی ها قورباغه رنگ شده رو جای قناری انداختن یا اینکه ...‌..‌... ، Tramva وسیله نقلیه شهری که روی ریل حرکت میکنه و معمولاً برقی هستش
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۱۳:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
با موتوري هاي سر چهارراه ها چيكار كنه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۲:۱۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
ترامواهای ریلی بسیار زیبا هستند و کاش در شهرهای ایران این نوع سیستم جابجایی فرهنگ سازی شود
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۲:۱۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
ترموا بهترین گزینه برای تمام مراکز استانهای ایران است در ضمن بین شهرکرد و فارسان در استان زیبای چهارمحال بختیاری میتوان خط تراموای خوبی در حد جهانی داشت دو شهر زیبا و خوش آب و هوا و توریستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
تراموا اگه با چرخ فلزی ۳۰ سانتی و ریلی باشه بهتره والا بی آر تی
آخرین اخبار