سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدیران آمورش و پرورش باید قدرت اجماع، تحول گرایی، اقناع سازی، اعتمادسازی، ارزش آفرینی و امید آفرینی داشته باشند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش میتواند تمدن سار باشد، تاکید کرد: سیاست گذاران و نخبگان ما باید بدانند که آموزش و پرورش، محور و مولد استعداد و سرمایه هر کشوری است و باید اندیشه پرور، فعال و درون زا باشد.
قاسمی افزود: امروز در جامعه قدرت گفتوگو نداریم، زیرا فعال بودن و اندیشه ورزی را در مدارس به ما یاد ندادهاند و مدارس ما خلاقیت پرور نیستند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه وفاق ملی به معنای وفاداری به آرمان و آرای مردم است، اظهار کرد: هیچ مدیری به اندازه دکتر پزشکیان پای کار آموزش و پرورش نبوده است به طوری که شخصا از مدارس بازدید کرده و در جلسات کیفیت بخشی و عدالت آموزش و پرورش حضور مییابد و در مورد کنکور ورود کرده است.
وی با اشاره به دستور رییس جمهور برای ادغام آموزش و پرورش استثنایی در مدارس عادی، تاکید کرد: این موضوع در راستای فراگیرسازی آموزش و پرورش بوده و معتقد هستیم فرزندی که به مدارس استثنایی میرود، بار سنگینی بر خانواده از لحاظ روحی و روانی دارد.
قاسمی با بیان اینکه معلمان در عرصههای مختلف جامعه اثرگذار هستند، گفت: ارگانها و مدیران مختلف باید با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند و نباید مصالح آموزش و پرورش فدای هیچ مصلحت دیگری شود.
وی اظهار کرد: تبریز جایگاه ویژهای در عرصه آموزش دارد به طوری که حسن رشدیه، پایه گذار مدارس نوین کشور در تبریز بود و جبار باغچه بان بدون داشتن الگویی توانست نخستین مدرسه ناشنوایان ایران را در تبریز بنا نهاد.
در این آیین اسفندیار صادقی به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات مسعود سعادتی قدردانی شد.
منبع:ایرنا