یک مخاطب هوشیار ابتدا می‌بایست تیتر و محتوای خبر را به طور کامل و دقیق خوانده و تا زمانی که از صحت خبر مطمئن نشده باشد، آن را منتشر نکند.

شایعه در فضای مجازی، تمامی خصوصیات فضای واقعی یا حقیقی را داراست. با این تفاوت که سرعت و تعداد انتشار مطلب در فضای مجازی به مراتب بیشتر از فضای حقیقی است و به جرات می توان گفت قابل مقایسه نیستند.

گاهی مخاطبان و یا کاربران شبکه های مجازی، اخبار و اطلاعاتی را با دوستان خود به اشتراک می گذارند که از صحت و سقم آن کاملا بی اطلاع هستند و ناخواسته به زنجیره انتقال شایعات در فضای مجازی تبدیل می شوند.

کانال«متسا» در«ایتا» ویدئویی را با هدف ارتقاء  سواد امنیتی مخاطبان به اشتراک گذاشت.

 

برچسب ها: فضای مجازی ، شایعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.