نمانیده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما اعتقاد داریم باید مترو به سرعت راه اندازی و مونوریل به پردیسان و فرودگاه متصل شود و به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه شبکه نور و با تسلیت ایام فاطمیه و در آستانه سالروز شهادت شهید مدرس و با اشاره به حدود شش ماه از آغاز کار مجلس دوازدهم گذشته اقدامات خاصی و مهم مجلس گفت: بعد از شهادت شهید بزرگوار آیت الله رئیسی و همراهان عزیزشان اتفاق افتاد وضعیت کشور شرایط ویژه‌ای پیدا کرد رقابت‌های انتخاباتی در کار مجلس تقریب تاثیر گذار بود ولی اتفاقات عمده‌ای که تو این مدت انجام شده مهم اتفاق شکل گیری دولت با رای مجلس بود که اتفاق سنگینی بود و مجلس فعالانه ورود کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری در ادامه با اشاره اقدامات منفی دولت‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران تصریح کرد: درحال حاضر به خاطر قانون اقدام راهبردی شصت درصد غنی سازی می‌کنیم ودر حال حاضر به خاطر بیانیه آژانس و شورای حکام بالاتر هم می‌توانیم انجام دهیم تا پنج درصد برای تولید سوخت چرا شصت درصد، ما می‌خواهیم باتری زیردریایی درست کنیم اورانیوم ۶۰ درصد می‌خواهد اگه بریم بالای شصت درصد، چون مصرفی دیگری غیر از بمب هسته‌ای ندارد، چون ما می‌خواهیم بهانه دست دشمن ندهیم با اراده خودمان و مصرف بالاتر هم نداریم ما رو شصت درصد توقف کردیم ولی اگر دشمن بخواهد اراده اش را بر ما تحمیل کند اگر بخواهد تهدیدات امنیتی برای ما ایجاد کند که اسرائیل را رها کردن در تعرض به جمهوری اسلامی هیچ بعید نیست که جمهوری اسلامی در دکترین دفاعی و نظامی خودش تجدید نظر کند و همچنین بر اساس شرایط و حکم ثانویه ما چه بسا تجدید نظر کنیم در دکترین دفاعی مان اگر بخواهیم این کار را بکنیم آمادگی و توانش را دارد.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به وضعیت قطار شهری و فرودگاه استان گفت: شهید رئیسی در آخرین سفرش به قم که تقریبا چند روز بعد از این سفر به شهادت رسیدند دستورات اکید برای حل مشکل مونوریل و فرودگاه را دادند مترو که کار عملیاتی خطاهامون انجام شده و قطار لازم و قطعات لازم داریم این را هم از طریق وزارت کشور هم سازمان برنامه و بودجه ما به جد پیگیری می‌کنیم که هرچه زودتر تامین شود، راه و شهرسازی هم قول مساعدت داده که ما بتوانیم تست گرم را در مترو انجام بدهیم.

او افزود: مونوریل در حال مطالعه است هنوز دولت به نتیجه قطعی نرسیده در اینکه تخریب شود کسی نظر نداد یا که تغییر کاربری شود به نتیجه قاطعی نرسیدند، اما ما مصرانه اعتقاد داریم که منوریل را تکمیل کنیم به پردیسان و فرودگاه متصل شود.

ذوالنوری با بیان اینکه دو جلسه با آقای دکتر پزشکیان پیرامون موضوع فردوگاه و مترو و مونوریل صحبت کردیم افزود: مراجع عظام نیز در دیدار با رئیس جمهور بر بحث ضرورت راه اندازی فرودگاه تاکید فرمودند و من فکر می‌کنم کمتر از دو سال شاهد نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه قم باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره کندی ساخت کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی اعتبارش سه بخش یک بخش متعلق به  پیمانکار که دو گروه پیمانکار داشتیم انقدر بخش دولت اذیت کرد و کوتاهی کردند و بانک اذیت کرد دولت تعهد خودش را انجام نداده و بخش بودجه که پرداخت کند و بانک ملی هم یک طرف موضوع که باید مشارکت می‌کرد، دولت یک بخشی از تعهداتش را پرداخت کرد قدری پیمانکار جان گرفته و کار رونق پیدا کرده بانک ملی هم داریم متقاعد می‌کنیم که مشارکت کند پیش بینی کردیم که با افزایش عوارضی قم تهران از ماشین‌های عبوری یک رقمی بگیرند و آن را بیارند به عنوان سهم دولت که ما به جد مخالف بودیم، با یک مکانیزمی پلاک‌های قم و خودرو‌های قم، چون ممکن‌ ساکن قوم پلاک ماشینش برای تهرانی یا تبریز این جا اگر می‌توانند یک سیستمی طراحی کنند که ما فشار به مردم قم که حقشان است از این مسیر تردد کنند این را بتوانند تامین کنند باید آن  کار را انجام بدهند لذا تا حالا مخالفت کردیم که این افزایش عوارضی رفت و آمد قم اتفاق نیفتد و پیگیر هستیم.

حجت الاسلام ذوالنوری در خصوص بافت فرسوده و آثار تاریخی که در واقع داخل شهر قم هست عنوان کرد: من به طور جدی در جلسات متعدد فریاد این موضوع را می‌زدیم الان آمدن بالای سیصد و سی هکتار از بافت مرکزی شهر را به عنوان بافت تاریخی اعلام کرده‌اند نه اجازه تخریب و نوسازی می دهند نه اجازه می دهند که طرف طبقات اضافه کند معابر تنگ فرسوده اگه یک زلزله‌ای اتفاق بیفتد کلی ما خسارت جانی خواهیم داشت کوچه‌ها جوری است که امکان امدادرسانی ندارد مردم نمی‌توانند زندگی کنند ما راه حل دادیم به دولت و استاندار جدید هم این را پذیرفتند که همراهی کنند با وزیر محترم کشور بحث کردیم با خانم صادق وزیر راه و شهرسازی شرط کردیم قبل از رای اعتمادش که باید این موضوع را تعیین تکلیف کنیم.

او افزود: راه حلش این است هر چیزی قدیمی که ارزش تاریخی ندارد بعضی از این بنا‌ها هستند سیصد و سی هکتار که ارزش تاریخی دارند حالا یا فرهنگی یا سیاسی یا هر دلیل دیگری نوع معماری هر چی ما بیایم آنها را به صورت لکه‌ای که مالکانش ضرر نکنند یا امتیازاتی بدهیم از اینکه ساخت و ساز اجازه نمیدهیم جبرانش کند مثل پروانه بهره برداری گردشگری بدهیم مواردی که ارزش تاریخی دارد به صورت لکه‌ای تعیین تکلیف کنیم آن هم  یا مالک با اختیار بگوید این است  دولت امتیاز بدهد یا دولت بیاید خریداری کند مشکلشان حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار