صباغ زاده گفت: از سال گذشته تاکنون، ۶۰۰نقطه پرتصادف، نیمه‌تمام و مستعد حادثه در سطح شبکه راه‌های کشور اصلاح شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری- مجید صباغ زاده مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و  توسعه ایمنی راه ها در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ۸۸۷ نقطه حادثه خیز  و پر تصادف در مناطق مختلف شناسایی شده است گفت:طبق قوانین و مقررات ایمنی باید تمامی این نقاط بعد از شناسایی باید آشکار سازی شود که در حال حاضر این اقدامات در دستور کار قرار گرفته است.

 صباغ زاده اظهار کرد: تمامی این نقاط از  طرف اداره کل راه و شهرسازی آشکار سازی و بعد از آن هم برداشت های میدانی  آغاز و علل تصادفات از طریق شناسایی نقطه ای شروع شد .

 مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و  توسعه ایمنی  تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ سازمان راهداری حدود یک ماه به صورت فشرده راهکارهای اصلاح نقاط حادثه خیر را بررسی و به ادارات کل راه وشهرسازی استان های مختلف ارسال شد.

صباغ زاده  تصریح کرد: در ابتدای امر برخی از فعالیت های کوچک  مانند نصب تابلو  و  آشکار سازی برای این نقاط  انجام شد 

وی ادامه داد: برخی پروژه ها نیاز به نقشه برداری و تهیه نقشه اجرایی داشت و مقرر شد که ما ۴۰۰ نقطه را در سال ۱۴۰۲  اصلاح کنیم و مابقی را امسال اصلاح کنیم  که خوشبختانه این اقدامات انجام شد  برخی از آن هم امسال به مرحله اجرایی رسید و  در صورتی  که منابع مالی تامین شود انشالله تا پایان امسال بتوانیم اصلاحات را انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه اصلاح ۴۳۵ نقطه حادثه‌خیز شبکه راه‌های کشور طی هشت ماهه امسال‌  در دستور کار قرار گرفت گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۳۵ نقطه پرتصادف، نیمه‌تمام و مستعد حادثه در سطح شبکه راه‌های کشور اصلاح شده است.

صباغ‌زاده  اظهار کرد: از مجموع تعهد سالانه مبنی بر اصلاح ۷۵۰ نقطه حادثه‌خیز، این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی در حال انجام است.

به گفته مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان، از مجموع ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی و مصوب سال ۱۴۰۱، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در مجموع ۶۰۰ نقطه اصلاح و رفع شده است. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۳
خیلی خیلی عجیبه !!!در حالیکهبسیاری از جاده های بین و برون شهری کشور خرابه ، بارها دیده می شود که آسفالت یا سنگفرش بخشی از شهرها که مناسب و سالمه رو می کنند و دوباره آسفالت یا سنگفرش می کنند!!
آخرین اخبار