عظیمی راد گفت: طرح سوال از کاظمی وزیر آموزش و پرورش در چهار محور اصلی مورد توجه قرار گرفت.

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  با تاکید بر اینکه طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش کلید خورد، گفت: طرح سوال از کاظمی وزیر آموزش و پرورش در چهار محور اصلی مورد توجه قرار گرفت، مشکلات عدیده‌ای در چند ماه گذشته از افزایش سن داوطلبان فرهنگیان گرفته تا تاثیر قطعی معدل در کنکور و تعیین تکلیف معلمان مطرح شده که همگی متاسفانه فقط در حد وعده و وعید از سوی وزیر به فردای نیامده موکول شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش دو اقدام اساسی در خصوص پاسخگویی وزاری مربوطه انجام داد، افزود: در هفته گذشته طرح تحقیق و تفحص درباره مشکلات آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش مطرح شد که نقش پررنگ سازمان اداری استخدامی در بروز مشکلات ایجاد شده را نشان می‌دهد؛ طبق جلساتی که با وزیر آموزش و پرورش و معاونان وزارتخانه و هیات عالی گزینش داشتیم، سازمان اداری و استخدامی کشور متاسفانه در دوران گذشته به ویژه دولت قبل تخلفاتی در خصوص استخدام داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صدور بخشنامه‌های غیر کارشناسی را علت اصلی مشکلات امروز آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: تحقیق و تفحص درباره مشکلات آزمون استخدامی با هدف برطرف شدن مسائل و ارائه توضیح منطقی به جامعه مخاطبان کلید خورده است که در جای خود یک اقدام بسیار مثبت محسوب می‌شود و مسیر قانونی خود را طی می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح سوال از ابتدا برای رئیس جمهور مطرح شده بود، اظهار داشت: گروهی از نمایندگان بر این باور هستند که دولت در روز‌های نخستین فعالیت خود است و نمی‌توان با این صراحت از دکتر پزشکیان انتقاد‌هایی داشت، در نهایت مقرر شد طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش صورت پذیرد.

عظیمی راد در ادامه یادآور شد: امیدواریم کاظمی وزیر آموزش و پرورش پاسخ قانع کننده‌ای در خصوص مسائل مطروحه به مجلس ارائه کند، درنظر داشته باشیم نمایندگان چندین مرتبه مسائل حوزه آموزشی به ویژه تاثیر قطعی معدل در کنکور را با دکتر پزشکیان رئیس جمهور طرح موضوع کردند، انتظار می‌رفت رئیس جمهور دستور تعلیق مصوبه یاد شده را صادر نمایند و بر اساس بررسی‌ها برای کنکور سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ در اصلاحیه مصوبه مطرح شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، ادامه داد: موضوعاتی از قبیل چرایی عدم اهمیت تاثیر قطعی معدل در کنکور و لغو آن، بی توجهی به درخواست افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان، تعیین تکلیف اعتراضات داوطلبان آزمون‌های استخدامی از جمله آزمون کیفیت بخشی، آموزگاری و رد گزینش های آزمون‌های استخدامی از جمله عوامل اصلی این طرح سوال خواهد بود؛ شنیده‌ها حاکی از این مسئله است که وزیر در مورد کد (۶)‌ها عنوان کرده‌اند؛ "اعتراضات شرکت‌کنندگان در فرایند رسیدگی قرار دارد، اما به دلیل تعداد زیاد مصاحبه‌ها، احتمال خطا پایین است و بازبینی کامل امکان‌پذیر نیست. شاید موارد مرزی بررسی شوند، ولی ظرفیت‌ها تکمیل است و تکرار مصاحبه‌ها برای هزاران نفر عملی نیست. باید به ارزیابی‌های موجود اعتماد کنیم؛ نمی‌توانیم این چرخه را مدام تکرار کنیم"چنین پاسخگویی درست نیست در عدالت و نظام اسلامی حکم می‌شود در جایی خطایی صورت گرفته و ممکن بوده سلیقه‌ای رفتار شده باشد، مسئولان به درستی ورود کنند.

عظیمی راد با تاکید بر پذیرش ۵ هزار نفر از بین ۱۹ هزار داوطلب آزمون استخدامی در بدنه آموزشی کشور، افزود: قرار بود ۷۰ درصد ثبت نام شدگان در آزمون استخدامی پذیرش شوند؛ باید با شفافیت اعلام شود گزینش در حوزه کاری خود آیا درست رفتار کرده است یا خیر؛ باید این اطمینان را به جامعه بدهیم، گروهی که به عنوان معلم انتخاب خواهند شد قرار است فرزندان این سرزمین را تربیت کنند اگر با با فشار و سختی این مهم انجام پذیرد قطعا این گروه به تبع سختی که تحمل کرده‌اند رفتار می‌کنند و متاسفانه این مسائل جدی را در آموزش و پرورش لحاظ نمی‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۳
با سلام احسان عظیمی راد به خاطر این که وزارت با برگشت به کار یک مدیر در مشهد مخالفت کرده است این سوال را کلید زده است . خاک بر سر ما با این نمایندگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۳
آزمون دهندگان کارنامه سبز قبول نشدن اونوقت نهضت در شهرستان ها با پارتی و رشوه هزاران نفر را بدون آزمون معلم کرده و فرستاده کلاس درس !!! این چه قانونیه طرف با پول سابقه نهضت از مسئول نهضت خریده و معلم شده!!!
آخرین اخبار