رضا اکبری سرپرست سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان ماشین آلات وارد شده به کشور با توجه به آغاز طرح زمستانی گفت: قرارداد هزار دستگاه ماشین آلات راهداری منعقد شده که از این تعداد ۲۰۰ دستگاه از طریق واردات و ۱۸۰ از طریق تولید کنندگان داخلی تامین شده و مابقی هم طبق آخرین جلسه که با اعضای کمیسیون عمران و وزارت صمت برگزار شد مقرر شد که تا پایان سال وارد کشور شود.
وی درباره انتقادات پلیس راه از روند اصلاح نقاط حادثهخیز گفت: گزارش روند اصلاح نقاط حادثهخیز را به طور مرتب در کمیسیون ایمنی راه اعلام میکنیم که در این جلسات فرمانده پلیس راه حضور دارد و هر نقطه حادثهخیز که رفع میکنیم این مورد را با پلیس صورت جلسه میکنیم و بعید میدانم که پلیس راه از عملکرد راهداری در بحث اصلاح نقاط حادثهخیز ناراضی باشد.
معاون وزیر راه وشهرسازی درباره اختلاف آمار تعداد نقاط حادثهخیز در راهداری و پلیس راه گفت: یک گزارش از تعداد نقاط حادثهخیز در ستاد تهیه و جمع بندی میشود و با کار مشترک سازمان راهداری و پلیس راه ٨٨٧ نقطه حادثهخیز در اسفند سال ١۴٠١ شناسایی و تصویب شد و هیچ اختلافی در این عدد نداریم، اما یک کمیسیون ایمنی راه با ریاست استانداریها در استانها فعال است که در این کمیسیون هم نقاط حادثهخیز شناسایی میشود. اولویت آن گزارش و اعدادی است که با فرماندهی در مرکز تهیه و استخراج میشود.
سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای همچنین در پاسخ به سوال دیگر درباره میزان بدهی به پیمانکاران گفت: یک بخشی از بدهیها در بخش راههای روستایی سنوات گذشته است که قبل از انتقال راهروستایی به سازمان راهداری بوده و بخشی دیگر از بدهیها مربوط به پروژههای جاری سالیانه سازمان میشود که جمع آنها حدود ٣٠همت است که تهاتر این بدهیها با مالیات پیمانکاران را پیگیری میکنیم.
اکبری در خصوص تخصیص قیر رایگان هم گفت: برای رفع نقاط حادثه خیز به قیر چندانی نیاز نداریم و خیلی کاربرد مهمی ندارد وبرای ما معضل نیست و خوشبختانه با توجه به سامانهای شدن بحث تخصیص قیر تخلفات زیادی در این بخش نداریم و امکان درز قیر در بازار آزاد وجود ندارد.