رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و کودکستان در استان برای سال‌تحصیلی آینده خبر داد.

ذبیح الله اللهی اظهارکرد: سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در سیستان و بلوچستان از اول آبانماه آغاز شده بطوریکه خانواده‌ها می‌توانند برای نوبت گیری از طریق سامانه https://sirat۲.csdeo.ir/ اقدام کنند.

وی ادامه داد: پوشش برنامه ملی سنجش ویژه نوآموزان متولد نیمه دوم سال ۱۳۹۷ و نیمه اول سال ۱۳۹۸ و همچنین دانش‌آموزان متولد فروردین ۱۳۹۴ که تاکنون سنجش نشده‌اند، اختصاص دارد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: در استان ۴۰ پایگاه فعال سنجش بدو ورود به مدرسه در نظر گرفته شده که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی(سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر)، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز ‌تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار