فرماندار شهرستان بویین زهرا گفت: سد بالاخانلو باید خیلی زود تکمیل و آبگیری شود، چراکه این سد تامین آب شرب را تا افق ۱۴۲۵ برای منطقه پایدار خواهد کرد.

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بویین زهرا گفت: سد بالاخانلو با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستای جنوب استان قزوین بر روی رودخانه حاجی عرب احداث شده و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی برخوردار است که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم این سد را در سال جاری به مرحله آبگیری برسانیم.

وی اضافه کرد: اولویت اول فرمانداری در شهرستان بویین زهرا تکمیل سد بالاخانلو و ادامه شبکه آبرسانی این سد است که باید در این راستا مساعدت و همکاری سایر دستگاه‌ها نیز لحاظ شود.

ادیب رامندی تاکید کرد: تامین آب شرب با کیفیت و بهداشتی برای منطقه با توجه به وضعیت کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی یکی از اولویت‌های مهم شهرستان است که در همین خصوص احداث سد بالاخانلو و شبکه آبرسانی آن نقش مهمی را در تامین آب شرب پایدار بر عهده دارد.

این مسئول با بیان اینکه طرح احداث سد بالاخانلو یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی و زیربنایی استان قزوین و به ویژه شهرستان بویین زهرا محسوب می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر تمامی ارکان مهندسی و عمرانی در احداث این سد فعال بوده و کار با کیفیت بسیار بالایی در حال انجام است.

طول خط انتقال آب شرب از سد بالاخانلو به شهر‌ها و روستا‌های هدف حدود ۸۲ کیلومتر است.

برچسب ها: سد بالاخانلو ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار