جشن معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج در تالار دکتر عسکریان این دانشگاه با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: محیط دانشگاهی و دانشجویی با سایر محیط‌ها متفاوت است، حجاب و و عفاف باید‌مند نظر باشد و پوشش محیط دانشگاه متفاوت از سایر محیط هاست و با هر پوششی وارد دانشگاه نشوید.
 
آیت الله سید نصیر حسینی افزود: دانشجویان و دانشگاهیان به کمک اصلاح و رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بیایند. دانشجویان در قبال مسایل ملی و بین المللی و حتی استانی احساس مسئولیت کنند.
 
وی تاکید کرد: دانشگاه باید محلی برای اصلاح افراد شود و تبدیل به کارخانه انسان سازی شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رتبه دانشگاه یاسوج در سطح کشور و جهان رتبه خوبی است که باید با تحصیل، تهذیب، بصیرت و آگاهی این رتبه و جایگاه ارتقا یابد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم نیز گفت: جوانان و دانشجویان آینده این کشور را می‌سازند و باید از این فرصت حداکثر استفاده و بهره را برده و خود را آماده پذیرش مسئولیت کشور کنید.
 
وی افزود: تلاش و کوشش و تمرین برای یادگرفتن، علم و فنون جدید و تکنولوژی جهت رشد و پیشرفت کشور داشته باشید چرا که اصلی‌ترین محور توسعه نیروی انسانی است.
 
رحمانی اظهار کرد: یکی از آثار علم و تکنولوژی دستاورد‌های دفاعی و پدافند هوایی کشور است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر چقدر شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری داشته باشیم بهتر و بیشتر به رشد و توسعه دست پیدا می‌کنیم.
 
بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج هم با بیان اینکه  دانشجویان آینده سازان این کشور هستند، گفت: بسیاری از فرماندهان جنگ در دوران دفاع مقدس، دانشجو بودند که به دلیل انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها تعطیل شدند به مناطق جنگلی رفتند و امورات جنگ تحمیلی را بر عهده گرفتند.
 
کرمی اظهار کرد: دانشجویان تحقیق، پژوهش، فعالیت‌های دانش بنیان و استاد محور را مدنظر قرار دهند. قدرت موشکی ایران اسلامی را دانشگاهیان و دانشجویان به وجود آوردند.
 
حجت الاسلام خیرالله امیری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج هم گفت:  آینده کشور در دست این قشر است و می‌توانند تحول آفرین باشند.
 
وی افزود: در کنار آموزش و علم، معنویت بخصوص نماز را داشته باشید و در برنامه‌های مختلف فرهنگی دانشگاه مشارکت کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.