سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری یزد، از طرح انتقال آب و مسکن نهضت ملی به عنوان مهمترین طرح‌های استان یاد کرد.

طلایی مقدم سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری یزد درباره تاکید استاندار بر اتمام طرح‌های نیمه تمام گفت: مهمترین طرح، آبرسانی به استان یزد است که از دو مقوله خلیج فارس و خرسان کار را شروع کرده ایم و در حال پیگیری هستیم تا در آینده نگرانی مردم برطرف شود و مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.

وی طرح نهضت ملی مسکن را دومین طرح مهم توصیف کرد و ادامه داد: این قول را به مردم می‌دهیم که با توجه به تاکید رییس جمهور و استاندار این طرح‌ها پیگیری و به اتمام برسد و همچنین طرح‌های جدید در این زمینه را آغاز کرده و به سرانجام برسانیم. طرح‌های کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و بخش‌های جوانی جمعیت نیز همواره مورد تاکید استاندار بوده و در حال پیگیری هستیم.

سرپرست معاونت امور عمرانی از تلاش برای تکمیل سایر طرح‌ها خبر داد و تصریح کرد: یکی از طرح‌های زیرساختی مهم در حوزه راه است که شامل آزاد راه نطنز ـ یزد ـ سیرجان بوده در حال پیگیری مستمر هستیم. دو بانده کردن جاده طریق الرضا یعنی یزد ـ طبس هم دیگر طرحی است که در حال پیگیری است.

طلایی مقدم از کمربند ریلی یزد و شهرک‌های تخصصی سلامت، فرودگاهی، مصالح ساختمانی و خودرو نیز به عنوان دیگر طرح‌های در دست اقدام یاد کرد.

وی افزود: آلایندگی هم از مباحث مهمی است که در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها از جمله دشت یزد ـ اردکان درحال پیگیری آن هستیم و اولین کار شناسایی دو پهنه آلاینده جاده بافق و پهنه جاده طبس صورت گرفته است. برخی شهرستان‌ها هم در این زمینه درخواست‌هایی داشته اند که پیگیر هستیم واقداماتی در این زمینه هم انجام شده که صنایع آلاینده استان را به این دو پهنه انتقال دهیم.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری یزد گفت: انتقال خطوط و مخازن شرکت نفت به حاشیه شهر، پساب یزد یا فاضلاب شهری یزد، رفع کمبود فضای تفرجگاهی و ورزشگاه بزرگ استان نیز مورد پیگیری قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار