حجت‌الاسلام محمدی گفت: حل مشکلات اقتصادی باید به جد در دستور کار دولت باشد.

حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی امام‌جمعه موقت یزد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد از مردم خواست همانند گذشته به انحای مختلف به‌خصوص با کمک‌های مادی و معنوی خود یاریگر مردم غزه، فلسطین و لبنان باشند

وی با بیان اینکه نباید هر روز شاهد افزایش قیمت کالا‌های مختلف مردم در کشور باشیم ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی باید به جد در دستور کار دولت باشد.

خطیب جمعه یزد در ادامه گفت: افزایش قیمت سکه، طلا و ارز در گرانی اکثر اقلام موردنیاز مردم اثر دارد و دولت باید برای کنترل آنها و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش کند.

وی بادآور شد: افزایش نرخ برخی اقلام موردنیاز زندگی مردم یکی از مهم‌ترین مشکلات است که باید دولت برای حل آن اقدام مناسب داشته باشد.

محمدی ابراز کرد: استفاده درست از فضای مجازی اهمیت بالایی دارد چرا که دشمنان از آن برای تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی (ره) به پذیرش لایحه ننگین کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی و قبل از آن در مجلس سنا توسط رژیم منحوس پهلوی در سال ۱۳۴۳، عنوان کرد: این لایحه به پیشنهاد آمریکایی‌ها در راستای مصونیت اتباع بیگانه و آزادی عملکرد‌های نامشروع آنها در ایران و بدون برخورد مراجع قضایی و دولت به تصویب رسید.

آیت الله محمدی ادامه داد: البته حکومت مستبد پهلوی در واکنش به این افشاگری، امام (ره) را دستگیر و ابتدا به ترکیه و پس از ۱۱ ماه و به مدت ۱۵ سال به نجف تبعید کرد.

وی با بیان این که این مصوبه و اجرای این لایحه تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، گفت: اینها تن‌ها گوشه‌ای از ستم‌های استعمار، استبداد و استکبار در کشورمان است که باید نسل جوان را با آنها آشنا سازیم.

امام جمعه موقت یزد با اشاره بر لزوم عبرت‌آموزی از جنگ اعراب و رژیم اشغالگر صهیونیستی در هفتم آبانماه ۱۳۴۶، گفت: تعداد شش یا هفت کشور عربی در این تاریخ و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین با دولت تازه تاسیس رژیم صهیونیستی وارد جنگ شدند ولی این جنگ تنها شش روز دوام داشت و منتج به شکست اعراب و اشغال سه برابر خاکی که از قبل اشغال کرده بود، شد.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌ببینیم تنها یک گروه به نام حماس و یک گروه به نام حزب الله تمام خاک رژیم اشتغالگر و شکست ناپذیر صهیونیستی که به مراتب قدرتمندتر نسبت به قبل شده را آماج حملات خود درآورده است، به دلیل این است که مبارزان امروز مجاهدین و مسلمانان هستند.

آیت الله محمدی گفت‌: آن زمان نه به نام اسلام و جهاد فی سبیل الله بلکه به اسم عربیت مقابل این رژیم مبارزه شد ولی امروز جنگ جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی در قالب ایده رهبر کبیر انقلاب و مسیر ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری پیش می‌رود و شاهد پیروزی مبارزان و مجاهدان مقاومت به دلیل این تغییر ریل و مسیر هستیم.

وی در بخش پایانی سخنانش به دولتمردان توصیه کرد،  رغم تلاش‌های زیادی که دارند، از معیشت مردم غافل نشوند و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار