همسر شهید احمد یوسفی در مراسم شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «پاییز آمد» ، از خاطرات زندگی با این شهید بزرگوار و پیام خود به زنان ایرانی سخن گفت.

در سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان زنجان، شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «پاییز آمد» در مصلی حضرت خاتم‌الانبیا زنجان برگزار شد. این کتاب که روایت زندگی خانم فخرالسادات موسوی و سردار شهید احمد یوسفی، فرمانده واحد مهندسی رزمی سپاه ناحیه زنجان است، به قلم خانم گلستان جعفریان نوشته و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

خانم فخرالسادات موسوی، همسر شهید احمد یوسفی، در این مراسم و در گفتگوی ویژه با برنامه «صبح صبا» از رادیو صبا، به تحولات دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: «دوران انقلاب تحولی در نسل جوان ایجاد کرد. من نیز به واسطه مطالعه و علاقه به فعالیت‌های انقلابی به بسیج ملحق شدم و در آنجا با شهید یوسفی آشنا شدم. با وجود اینکه او به من هشدار داد که احتمال شهادت یا مفقودالاثر شدنش وجود دارد، این زندگی را پذیرفتم.»

وی افزود: «هرگز تصور نمی‌کردم داستان زندگی ما این‌چنین مورد توجه قرار گیرد، اما تصمیم گرفتم زندگی‌مان را به شیوه‌ای ساده و واقعی و خارج از کلیشه‌ها انعکاس دهم. احساس کردم نسل جدید به چنین زندگی‌هایی که بر پایه عشق و عواطف بنا شده، علاقه‌مند است.»

خانم موسوی همچنین در پیام خود به زنان ایرانی تأکید کرد: «سعی کنید زندگی‌تان را با عشق و عاطفه بسازید و از تجملات پرهیز کنید. چنین زندگی‌هایی پایدارتر هستند و به مقصد خواهند رسید. کتاب «پاییز آمد» را بخوانید تا با سبک زندگی یک رزمنده آشنا شوید.»

این گفتگو در برنامه «صبح صبا» که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ از رادیو صبا پخش می‌شود، ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار