مدیر جهادکشاورزی چابهار گفت: چابهار با دارا بودن ۵۵۰ هکتار موزستان، سالانه بیش از ۱۸ هزار تن موز در منطقه تولید و روانه بازار مصرف می‌کند که هم اکنون در ۶ ماهه امسال هزار تن موز برداشت شده است.

فرامرز مبارکی سطح زیر کشت محصولات باغی چابهار را ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار از انواع میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله انبه، گواوا، کنار، چیکو، لیمو ترش و نخیلات اعلام کرد و گفت: موز، کنار و گواوا عمده محصول گرمسیری تولیدی این شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به طرح توسعه باغات موز در منطقه، بیان کرد: امسال با همت کشاورزان، ۱۵۰ هکتار سطح زیر کشت موزستان‌های شهرستان افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار با اشاره به اینکه عمده باغات موز شهرستان مربوط به روستاهای عورکی بخش پیرسهراب است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن موز از موزستان‌های چابهار برداشت و به بازار سطح کشور عرضه شده است.

وجود بیش از ۵۵۰ هکتار موزستان در چابهار | برداشت ۱۱ هزار تن موز در سالجاری

تولید ۴۰۰ هزار تن موز در منطقه بلوچستان

وی گفت: تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک، زرآباد، دشتیاری و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

مبارکی تصریح کرد: شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری و زرآباد در سواحل مَکُران علاوه‌بر ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و شیلاتی در زمینه کشاورزی نیز دارای توانمندی‌های زیادی هستند و در حال حاضر سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی این شهرستان‌ها بیش‌از ۳۰ هزار هکتار با تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: مهمترین محصولات باغی حوزه سواحل مَکُران در محدوده چابهار، زرآباد، دشتیاری و کنارک میوه‌های گرمسیری شامل موز، انبه، گواوا، چیکو، کنار پیوندی، تمرهندی، نارگیل و پاپایا و از محصولات زراعی خارج از فصل نیز کشت محصولات جالیزی، سبزی و صیفی جات نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز، علوفه و کلزا است.

برچسب ها: کشاورزی ، برداشت موز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار