مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۵۳۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد از ابتدای امسال تاکنون از این استان در قالب ۳۰ محموله صادر شده است.

محمد فتاحی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادرات این بخش نسبت به مدت مشابه قبل افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: یک میلیون و ۷۴۰ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل آبزیان نیز از ابتدای امسال تاکنون در قالب ۳۸ محموله با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته و ۶۵۸ تن آلایش مرغی در قالب ۲۳ محموله با رشد حدود چهار برابری نسبت به سال پیش، با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی، از صادرات بیش از ۶۰۰ تن محصولات لبنی در این مدت خبر داد و گفت: صادرات این محصولات هم نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از هشت برابر افزایش داشت.

فتاحی عنوان کرد: چهار هزار و ۱۷۸ کیلوگرم عسل و همچنین ۴۸۷ هزار کیلوگرم تخم مرغ در این مدت با نظارت‌های دامپزشکی این استان به کشورهای همسایه صادر شد.

وی اظهار کرد: نظارت بر ۱۰ محموله صادراتی آبزیان به میزان ۱۶۳ هزار و ۲۳۰ قطعه از دیگر اقدامات صورت گرفته سال جاری این اداره کل است که به منظور صادرات محصولات تحت نظارت دامپزشکی استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در خصوص نظارت بر صادرات داروهای دامی تولید شده در استان، گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم داروی متنامین(سی اوروتروپین) در سال جاری از این استان به کشورهای عراق و افغانستان صادر شد.

فتاحی بیان کرد: در این مدت پنج هزار لیتر انواع داروی خوراکی دامی به صورت محلول، ۵۶۲ کیلوگرم انواع دارو، مواد معدنی و ویتامین به صورت پودر و نیز یک‌هزار و ۵۰۰ عدد بلوس داروی ضدانگل نیز از ابتدای امسال تاکنون به کشور افغانستان صادر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار