مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت:  هشت‌هزار و ۳۶۳ پرونده در کل کشور وجود دارد که بیش از ۸۵ درصد مالیات از آن وصول می‌شود و سهم کردستان از این تعداد ۲۸ پرونده است. 

مصطفی فعله‌گری در جلسه شورای ادارات تابعه امور مالیاتی کردستان اظهار کرد: هیچ نوع کوتاهی در زمینه این ۲۸ پرونده قابل قبول نیست.

وی گفت: سیاست سازمان و اداره کل، تمرکز روی مودیان بزرگ و حذف مودیان خرد است. 

مدیرکل امور مالیاتی کردستان تاکید کرد: سازمان ضروری نمی‌داند که ادارات مالیاتی وقت و انرژی خود را صرف مودیان خرد کنند و درپی این است که با استقرار حسابرسی سیستمی، نیروهای مازاد در بخش مستغلات و مشاغل به واحد‌های مهم دیگر از جمله واحد فرار مالیاتی تزریق شوند. 

وی با تاکید بر اهمیت بالای فعالیت اداره مبارزه فرار مالیاتی و پولشویی افزود: پرونده‌ای که فرار مالیاتی دارد مهمترین پرونده ادارات است و همکاری و پاسخگویی به مکاتبات واحد فرار مالیاتی از بخش‌های کلیدی مورد درخواست از ادارات است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: در هر شهرستان حداقل ۲ نیروی مجرب برای واحد فرار مالیاتی مستقر شود. 

فعله‌گری اشاره به اینکه اهمیت توافق با مودیان در کاهش ورودی هیات حل اختلاف و صرفه‌جویی در انرژی و نیرو خود را نشان می‌دهد، اضافه کرد: کلیدی‌ترین فعالیت ادارات و مهم‌ترین معیار سنجش عملکرد ادارات مربوط به توافق است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به مبارزه با فرار مالیاتی، خطاب به روسای ادارات اظهار کرد: بدنه حاکمیت چه در سطح ملی و چه در سطح استان و همچنین مردم پیگیر و مطالبه‌گر موضوع فرار مالیاتی هستند و لازم است بیشترین وقت و تمرکز خود را روی مبارزه فرار مالیاتی پرونده‌هایی اختصاص دهید که اعداد با اهمیت و ارزش اقتصادی دارند. 

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: مودیانی که بدون دلیل پرونده را به هیات ارجاع دهند بخشودگی جرایم آنها صرفا با نظر مدیرکل صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار