استاد فلوشیپ نارسایی و پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دومین عمل تعبیه پمپ قلب مصنوعی (HMT3) شمال شرق کشور، در بیمارستان امام رضا (ع) این دانشگاه بر روی یک بیمار ۵۰ ساله مشهدی دچار نارسایی قلبی مزمن با موفقیت انجام شد.

سارا امینی گفت: این بیمار که در لیست پیوند قلب قرار داشت به دلیل داشتن جثه بزرگ، پس از ۶ ماه هیچ دهنده قلب مناسبی برای پیوند نداشت که به دلیل پیشرفت در نارسایی قلبی در کاندید جراحی تعبیه پمپ قلب مصنوعی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نخستین عمل تعبیه پمپ قلب مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی بیمار ۶۵ ساله در ۱۷ شهریورماه امسال به صورت رایگان انجام شد، افزود:  قیمت دستگاه پمپ قلب مصنوعی بیش از ۶ میلیارد ریال است که هزینه دومین دستگاه توسط بیمار پرداخت شد.

فلوشیپ نارسایی و پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: دومین عمل پمپ قلب مصنوعی در کمتر از ۲ هفته و با همکاری تیم جراحی به سرپرستی دکتر «محمد عباسی» و حمایت دکتر «محمود محمدزاده شبستری» متخصص قلب و عروق و رییس این دانشگاه و همچنین تلاش‌های سایر بخش‌ها از جمله گروه بیهوشی، آی‌سی‌یو و پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) به نتیجه رسید.

دکتر امینی گفت: این موفقیت چشمگیر گویای پیشرفت‌های پزشکی در مشهد و توانمندی‌های کادر درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.