۳۲ هزار دانش آموز همدانی در قالب طرح «داناب» نجات آب با مسائل مربوط به حوزه آب استان آشنا می‌شوند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان گفت: یکی از راهکار‌های مدیریت مصرف آب، اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی است که آموزش و فرهنگ سازی نوعی سرمایه گذاری برای آیندگان محسوب می‌شود.

رضا اخلاص‌مند گفت: به طور قطع مدیریت آب در آینده نه چندان دور در دست دانش آموزان امروز قرار خواهد گرفت و با آموزش و فرهنگ سازی می‌توان حساسیت امروز منابع آبی را به دانش آموزان انتقال داد.

او با بیان اینکه این طرح همه ساله در سراسر کشور و همینطور همدان اجرا شده است، گفت: امسال در قالب طرح دانش آموزی نجات آب «داناب» دانش آموز همدانی، با این طرح و لزوم مدیریت مصرف آب آشنا خواهند شد.

اخلاص‌مند با اشاره به اینکه این طرح با همکاری آموزش و پرورش استان همدان به عنوان مجری و جهاد دانشگاهی واحد همدان به عنوان مشاور اجرا خواهد شد، گفت: طرح دانش آموزی نجات آب در ۱۹ منطقه آموزش و پرورش و مدرسه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها، رابطین مناطق از سوی کارشناسان حوزه آب آموزش دیده و آموزش‌ها را به دانش آموزان منتقل خواهند کرد، گفت: اهمیت آب و چرخه آن در زمین، مصارف و منابع آب، تأسیسات آن، اهمیت حفاظت‌های کمی و کیفی و یا شرایط اجتماعی که بحران آب ممکن است ایجاد کند را از جمله مباحث آموزش‌های برنامه‌ریزی شده برای معلمان و دانش آموزان است.

برچسب ها: صرفه جویی اب ، داناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار