برنامه افتتاحیه حلقه شعر آیینی با حضور و شعرخوانی شاعران صاحب‌نام عرصه شعر آیینی، عصر امروز در سالن صفارزاده برگزار شد.

برنامه افتتاحیه حلقه شعر آیینی «سوره شعر» به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و با مشارکت مجمع شاعران اهل بیت (ع)، با حضور و شعرخوانی شاعران صاحب‌نام عرصه شعر آیینی، در سالن صفارزاده برگزار شد.
 
در ابتدای این برنامه، میلاد عرفان پور، شاعر و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی ضمن خوش‌آمدگویی به شاعران و ادیبان حاضر در جلسه اظهار داشت: فلسفه فکر کردن به چنین جلساتی و فراهم کردن مقدماتی که طی شد تا ما امروز به این جلسه برسیم از این قرار بود که جریان های گوناگون مبارکی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم و در این میان به طور خاص جریان اصلی شعر انقلاب، داعیه دار جریانی شد که ما به تعبیری می‌گوییم شعر انقلاب، شعر زندگی است. این زندگی، گاهی در شعر اجتماعی، گاهی در شعر آیینی گاهی حتی در شعر عاشقانه جلوه می‌کند.

وی ادامه داد:  اهمیت و پیچیدگی، شعر آیینی و دینی ما جزو مهمترین شعرهاست‌ که خود تعاریف گوناگونی دارد، گاهی وقتی عنوان شعر آیینی را به کار می‌بریم شنونده به این گمان می‌برد که ما صرفا صحبت ازشعر مدح و مرثیه اهل بیت علیهم السلام می‌کنیم در حالی که معنای آن به چیزی شبیه شعر انقلاب اسلامی اشاره دارد همچنین شعری که موضع‌مند است و شعر یک شیعه دوازده امامی انقلابی را در اوضاع مختلف بیان می‌کند دارای ایدئولوژیک است.

در ادامه علی داوودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری نیز گفت: افتتاح این جمع و انجمن شعر  گسترش پیدا کرده است. همه شئون زندگی ما به ویژه شعر ما وجهه مذهبی دارد. در روزگاری نه چندان دور آدم اگر می خواست در محفلی شعر آیینی و مذهبی و ولایی بخواند، احساس غربت می کرد ولی الان این گونه نیست و مسیر درست همین است که اهل بیت را الگو و راهنما در زندگی ببینیم و از آنها در سر گرفتن زندگی مان یاری طلبیدم.
 
در ادامه برنامه، ناصر فیض، شاعر و مدیر دفتر پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ضمن خوش آمد گویی به حضار گفت: امروز همه دنیا  به سمت تخصص می‌روند، یعنی همه تلاش‌ها در یک چیز خلاصه می‌شود تا همه قدرت و قوایی که دارند را در آن متجلی کنند.
 
اینجا هم در حوزه هنری همواره جلسه شعر عام بوده، ولی در این جلسه، این فرصت پیش آمده و همه می‌خواهند یک حرکت انجام دهند و شعر آیینی بخوانند. به نظرم جای چنین جلسه‌ای باید ادامه دار باشد.
 
 
 
در ادامه برنامه احمد بابایی ضمن ابراز خشنودی برای برگزاری حلقهٔ شعر آئینی «سوره شعر» اظهار داشت: هم سرایش در حوزه شعر آیینی بسیار سخت است و هم نقد شعر آیینی کار سخت و پیچیده ایست و امیدوارم در « سوره شعر»، بتوان در هر دو وجه این موارد پیش برویم و اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.
برچسب ها: موسیقی ، حوزه هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار