هفدهمین شب آواز هگمتانه با اجرای گروه موسیقی سهیل ۲۸ تیر در تالار فجر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جلال الدین سروش، مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری همدان با بیان اینکه گروه موسیقی سهیل از شهرستان سنقر بر روی صحنه هفدهمین شب آواز خواهد رفت، گفت: از آنجایی که قصد داریم از گروه‌های موسیقی محلی و سنتی مستعد حمایت کنیم این فرصت را این بار در اختیار گروه موسیقی سهیل قرار داده ایم.

جلال الدین سروش از رونمایی آلبوم هونیا در این مراسم خبرداد و گفت: این آلبوم به زبان کردی و در راستای تولید آلبوم‌های موسیقی اقوام با آهنگسازی آسوعبدالله بیگی و خوانندگی حبیب احمدی و حافظ فعله گری تهیه و تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان همدان دارای گویش‌ها و زبان‌های مختلفی می‌باشند، افزود: در راستای حمایت از موسیقی اقوام، واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان تا کنون آلبوم‌های موسیقی هِمدان (با گویش همدانی) وگوزل دارغلار (با زبان ترکی) را تهیه و تولید کرده است.

سروش در ادامه تاکید کرد: این برنامه به شکل کاملا رایگان برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود و گروه‌های موسیقی توانمند محلی و سنتی همدانی نیز می‌توانند جهت اجرا در این مراسم به واحد موسیقی و سرود این اداره مراجعه کنند.

انتهای پیام/ د 

اجرای شب آواز هگمتانه در همدان

برچسب ها: حوزه هنری ، موسیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.