تاجران ترکی در دیدار با مقامات طالبان خواستار سرمایه‌گذاری در بخش آب و انرژی افغانستان شدند.

عبدالطیف منصور سرپرست وزارت آب و انرژی طالبان با شماری از سرمایه‌گذاران ترکی دیدار کرده و از آنها خواسته که در پروژه‌های تامین آب شهر کابل با این گروه همکاری کنند.

وزارت آب و انرژی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته که عبدالطیف منصور سرپرست این وزارت با شماری از تاجران کشور ترکیه در کابل دیدار کرده است.

تاجران کشور ترکیه علاقه‌مندی خویش را به همکاری با طالبان به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آب و انرژی ابراز کردند.

آن‌ها افزودند که در زمینه سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آب و انرژی در افغانستان و همچنان در راستای آموزش تخنیکی مهندسان افغانستانی با این وزارت همکاری خواهند کرد.

سرپرست وزارت آب و انرژی طالبان در این دیدار گفته که با توجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های پیاپی در این کشور، مدیریت آب و انکشاف انرژی از مهمترین نیازهای مردم افغانستان می‌باشد.

این طالب با اشاره به وضعیت کاهش منابع آب‌های زیرزمینی در شهر کابل مختصراً به برنامه‌های این وزارت اشاره نموده از تاجران ترکی دعوت نمودند که در پروژه‌های تامین آب شهر کابل از قبیل پروژه‌ای انتقال آب از پنجشیر به کابل، پروژه بند شاتوت للندر و دیگر پروژههای عام‌المنفعه آب و انرژی سرمایه گذاری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار