بارش برف در ارتفاعات و باران در نواحی غرب و شمال استان مرکزی دور از انتظار نیست.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی در پیش بینی وضعیت هوای استان گفت: بررسی و تحلیل آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی حاکی از عبور یک سامانه بارشی از نواحی شمالی کشور است که موجب بارش در نوار شمال کشور خواهد شد. 

رضا مرادی افزود: بیشتر فعالیت این سامانه در استان مرکزی به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید خواهد بود که کم و بیش تا روز سه شنبه تداوم خواهد یافت، به طوری که سرعت وزش باد لحظه‌ای طی این مدت در برخی ساعات به ویژه ساعات بعدازظهر از ۷۰ کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت. 

به گفته مرادی احتمال ضعیف رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی نواحی نوار شمال استان طی ساعات بعدازظهر امروز وجود دارد. 

آن طور که مرادی می‌گوید: دمای هوا طی دو روز آینده نوسان محسوسی نخواهد داشت، اما از روز دوشنبه ابتدا از نیمه شمالی استان و از روز سه شنبه سایر نواحی استان دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت و تا روز چهارشنبه به طور بسیار محسوسی کاهش خواهد یافت طوری که دمای کمینه در مناطق سردسیر و کوهستانی به زیر صفر خواهد رسید و می‌تواند منجر به خسارت به برخی محصولات زراعی و باغی در سراسر استان شود.

مرادی این را هم گفت که به دلیل عبور موج بارشی از نواحی غرب و شمال استان در روز چهارشنبه احتمال بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در برخی مناطق بویژه در مناطق شمال استان دور از انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار