معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی مرکزی گفت: نیمه دوم هفته آینده در مناطق سردسیر استان تا حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.

رضا مرادی گفت: مطابق بررسی‌ها وضعیت هوای استان طی امروز صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. او افزود: به دلیل افزایش گرادیان فشاری و جابجایی توده‌های هوا سرعت وزش باد در استان از بعدازظهر امروز (پنجشنبه) تا اواسط هفته آینده افزایش خواهد یافت به خصوص بررسی‌ها حاکی از وزش باد نسبتا شدید تا شدید از روز جمعه تا یکشنبه هفته آتی است.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: به طوری که سرعت وزش باد لحظه‌ای طی این مدت در بعضی ساعات به خصوص ساعاتی از روز شنبه به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. رضا مرادی ادامه داد: اداره کل هواشناسی استان مرکزی در روز گذشته هشدار زرد شماره ۳۸ خود را درخصوص وزش باد شدید و خیزش گردوخاک محلی و همچنین انتقال گردوخاک از کشور عراق به استان صادر کرده است. او عنوان کرد: از لحاظ دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد تا روز شنبه دمای هوا مقداری افزایش خواهد یافت، اما از روز یکشنبه دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت و به تدریج دمای هوا به طور محسوسی در سراسر استان سردتر خواهد شد.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: بر اساس خروجی فعلی الگوها دمای کمینه هوا در نیمه دوم هفته آینده در مناطق سردسیر استان تا حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید؛ که می‌تواند سبب خسارت به محصولات کشاورزی در استان گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.