معاون خدمات شهری شهرداری زرند گفت: به منظور کمک‌رسانی سریع به حادثه‌دیدگان و اطفای حریق، طرح تاکسی آتش نشان در زرند راه اندازی می‌شود.

مهدی ضیاءالدینی در نشست روسای سازمان‌های آتش نشانی و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زرند از اجرای طرح تاکسی آتش نشان به زودی و برای اولین بار در شهر زرند خبر داد.

معاون خدمات شهری شهرداری زرند با اعلام اینکه طرح تاکسی آتش‌نشان برای اولین بار در شهر زرند و در راستای اجرای طرح شهر ایمن به اجرا گذاشته خواهد شد، گفت: یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان آتش نشانی شهرداری زرند حرکت درمسیر ایمن سازی شهر است که اجرای طرح تاکسی آتش نشان می‌تواند علاوه بر ترویج و گسترش فرهنگ عمومی آتش‌نشانی باعث کمک‌رسانی سریع به حادثه‌دیدگان و اطفای حریق در موارد ضروری باشد.

ضیاءالدینی اجرای این طرح را یک فعالیت نو و جدید عنوان و تصریح کرد: از آنجایی که بیش از ۴۰ درصد جابجایی‌های شهر زرند با رانندگان تاکسی انجام می‌شود و این عزیزان همواره در حال گشت زنی در سطح شهر است، اجرای این طرح می‌تواند کمک موثری به کاهش حوادث کند.

وی افزود: در اجرای این طرح، بعد از معرفی رانندگان متقاضی شرکت در طرح تاکسی آتش نشان از سوی سازمان حمل و نقل بار و مسافر، رانندگان با نکات ایمنی، شناخت انواع حریق و نحوه استفاده از خاموش کننده استاندارد و مناسب در اطفاء حریق آشنا شده و در پایان دوره به صورت عملی کار با انواع کپسول‌های آتش‌نشانی را نیز فرا می‌گیرند.

معاون خدمات شهری شهرداری زرند با اعلام اینکه در مرحله اول ۲۵ راننده تاکسی این آموزش‌ها را فرا خواهند گرفت، افزود: اهدای کپسول آتش نشانی و نصب برچسب با ارائه یک کد به رانندگان آموزش دیده از دیگر برنامه‌های شهرداری برای اجرای این طرح است.

وی اظهار امیدواری کرد، با اجرای این طرح شاهد کاهش حوادث در سطح شهر زرند باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار