امام جمعه کرمان با اشاره به روز صادرات، بحث اقتصاد و معیشت مردم را یکی از مسائل مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به روز صادرات، بحث اقتصاد و معیشت مردم را یکی از مسائل مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت:امیدوارم خدا به ما این توفیق را دهد تا این کشور را که مستضعفان جهان به آن توجه دارد در بخش اقتصادی در جایگاه خود قرار دهیم.


 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان افزود: در بحث صادرات باید در کشور به جغرافیای پهناور آن توجه شود، در این بخش استان‌های ساحلی و مرزی هر کدام ظرفیت و فرصت بزرگی هستند که باید به آن توجه شود.


وی بیان کرد: در بخش صادرات؛ صنعت، معادن کشور، تکمیل کردن چرخه آن و توجه به اینکه خام فروشی از دستور کار خارج شود باید بیشتر مورد توجه دولت‌ها باشد.


امام جمعه کرمان ادامه داد: در بخش کشاورزی به کشاورزی نوین و اینکه چه محصولی را کشاورزان باید بیشتر مورد توجه قرار دهند مورد اهتمام دولت‌ها باشد.


امام جمعه کرمان افزود: بخش ذخایر نفتی و گازی کشور در بخش صادرات و توجه به این ظرفیت بزرگ باید در برنامه‌های مورد توجه دولت‌ها قرار گیرد.


وی ادامه داد: نیروی انسانی فعال، دارای تحصیلات عالی و متخصص در کشور وجود دارد باید این ظرفیت در صادرات مورد توجه باشد و در این راستا فاصله بین دانشگاه، صنعت، معدن و ثروت کم شود.


حجت الاسلام و المسلمین علیدادی با اشاره به اتفاقات جغرافیای جهان اسلام گفت در این جغرافیا شاهد حوادثی تلخ هستیم که دنیای امروز در مقابل آن محدود واقع شده است.


وی گفت: نسل کشی در فلسطین، غزه و حمله ناجوانمردانه به لبنان اتفاق افتاده است، امروز این مردم در جنگ نابرابر و جنگی که در آن هیچ اصولی رعایت نمی‌شود دچار اتفاقی خانمان سوز شده‌اند‌.


امام جمعه کرمان ادامه داد: سرانجام این جنگ به نفع جهان اسلام و پیروزی مجاهدان است، اما برای جهان اسلام و جامعه بشریت پیام دارد، اولین پیام این است که هر وقت مسلمانان در هر بخشی مورد تجاوز، تجاوزکاران قرار گرفتند وظیفه دینی و الهی آنها اقتضا می‌کند که در جهادی بزرگی حضور پیدا کنند و این جهاد دستور صریح پروردگار است.


وی تصریح کرد: در نگاه دینی، جهاد دفاعی بر همه کسانی که سرزمینشان اشغال شده واجب است با این اصل غزه و لبنان در جهاد بزرگ دفاعی قرار گرفتند.


 حجت الاسلام و المسلمین علیدادی گفت: اصل دیگر، دفاع از مظلومان است، همه مراجع تقلید و بزرگان دینی حمایت از مظلوم را لازم و واجب می‌دانند، باید از مظلومیت دفاع شود، علما افتخار این مسأله را دارند که از سال‌ها پیش تا امروز دفاع از مظلوم را واجب دانستند و از سرزمین اشغالی دفاع کردند و فتوا دادند که از مردم فلسطین باید دفاع شود.


وی گفت: تمامی قوانین بین المللی دفاع مشروع برای سرزمین‌های اشغالی قائل است و حتی سازمان ملل هر گونه اشغال نظامی را ممنوع می‌داند، طبق قوانین بین المللی کسانی ک سرزمینشان مورد اشتغال است باید دفاع کنند از خود، اما با تأسف همین سازمان‌ها ماه‌ها شاهد نسل‌کشی در غزه هستند و کوچکترین حرمت قانونی برای مهار این سگ هار و این حاکمیت جهنمی ندارند و در سکوت مطلق شاهد این نسل کشی هستند.
امام جمعه کرمان اظهارداشت: امروز مجاهدان سلحشور لبنان در مرز‌ها محکم می‌جنگندند و اجازه کوچکترین رخنه‌ای را به دشمنان نمی‌دهند و به فضل خدا پیروزی نزدیک است.

برچسب ها: نمازجمعه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.