وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی از اختصاص ۴۵۰ میلیارد ریال به حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی وگردشگری در شهرستان‌های ملکان ولیلان خبرداد.

آقای صالحی امیری درجلسه شورای اداری ملکان گفت:این دو شهرستان با دارا بودن ۱۱۶ اثر ثبت شده تاریخی ظرفیت لازم برای جذب گردشگر را دارند وباید در معرفی آنها همه نهاد‌ها مخصوصا رسانه ملی پیشقدم باشد.

وی افزود:در شهرستان‌های ملکان ولیلان ۷۰۰ هنرمند در رشته‌های مختلف هنری وصنایع دستی فعالیت دارند که این رشد وبلوغ هنری این دوشهرستان را نشان می‌دهد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی وجود بیش از ۱۲ هزار هکتار باغ انگور در این دوشهرستان وتولید ۲۸۰ هزار تن انگور را فرصت مناسب برای جذب گردشگر ومعرفی کشمش به عنوان سوغات دانست وافزود:ایجاد بازار دائمی ونمایشگاه‌های دائمی می‌تواند در این زمینه مناسب باشد.

در این جلسه استاندار آذربایجان شرقی نیز از عزم دولت برای معرفی پتانسیل‌های مختلف شهرستان ها‌ی استان خبرداد وگفت:باید ازیک جانبه گرایی وتوجه به یک منطقه خاص پرهیز کرد وتمامی پتانسیل‌های استان به توجه به شرایط آن منطقه شناسایی ومعرفی شوند.

سرمست با اشاره به پیشرو بودن استان آذربایجان شرقی در تمامی اتفاقات وصحنه‌ها افزود:این استان چه در انقلاب مشروظیت چه در انقلاب اسلامی وچه در دفاع مقدس وانتخابات ریاست جمهوری درخط اول قرار داشته واز این بعد هم خواهد بود.

وی تکمیل طرح‌ها نیمه تمام در استان را از الویت اصلی در اجرای طرح‌های عمرانی دانست وگفت:بدون اتمام طرح‌های نیمه تمام طرح دیگر شروع نخواهد شد.

نماینده ملکان ولیلان در مجلس شورای اسلامی نیز بر ادامه کاوش در قلعه بختک لیلان تاکید کرد وافزود:بی شک کاوش در این قلعه باستانی مربوط به دوره ساسانیان می‌تواند در جذب گردشگر ومعرفی شهرستان نقش موثری داشته باشد.

خانم زهراء خدادادی همچنین بر تامین زیر ساخت‌ها در آثار ملموس تاریخی قرلار کورپسی وپل تاریخی لیلان تاکید کرد وگفت:وجود طبیعت زیبا وپل‌های تاریخی می‌طلبد این آثار راه مناسب و امکانات لازم برای گردشگر را داشته باشد.

فرماندار ملکان آقای یعقوبی نیز ایجاد موزه مردم شناسی، ایجاد بازار دائمی وصنایع دستی وهمچنین تشکیل یگان حفاظت میراث فرهنگی را خواستار شد.

فرماندار لیلان آقای عزت شعار نیز گفت:کاوش‌های انجام یافته در تپه الهقلی وکشف مس در این منطقه تاریخ کشف مس را به ۹ هزار سال به عقب برگرداند در حالیکه قبلا در ۷ هزار سال بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار