مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای باغ پارک در محوطه بقعه شیخ کلخوران از آثار تاریخی شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای باغ –پارک در محوطه بقعه شیخ کلخوران از آثار تاریخی شهر اردبیل خبر داد.

وی با اعلام این خبر تصریح کرد: بقعه شیخ کلخوران محل آرامگاه  شیخ امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اردبیلی جد خاندان صفوی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در این مجموعه آثار متعلق به دوره صفوی وجود دارد، اضافه کرد: از جمله اهداف میراث فرهنگی احیا باغ در محوطه این اثر تاریخی است که در قالب تفاهم نامه با شهرداری اردبیل اجرا می شود.

به گفته حاجی زاده با توجه به قرارگیری این بقعه و روستای شیخ کلخوران در محدوده شهر اردبیل در فضای باز پیرامون بقعه پیش بینی شده است که باغ- پارک اجرا شود.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی نیز طرح های حفاظت و مرمت اضطراری بقعه را به مانند سال های گذشته دنبال می کند.

وی متذکر شد: در اعتبارات سالانه میراث فرهنگی، بقعه شیخ کلخوران در اولویت است که البته میزان اعتبارات کافی نبوده و متناسب با آن طرح های مرمت اجرا می شود.

انتهای پیام/ح

احیا باغ در محوطه اثر تاریخی بقعه شیخ کلخوران اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.