دفتر رسانه‌ای غزه در پی حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه واکنش نشان داد.

دفتر رسانه‌ای غزه جنایت امروز رژیم صهیونیستی در مدرسه «ابوحسین» در اردوگاه جبالیا را محکوم کرد و خواستار اقدام بین‌المللی در خصوص کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان شد.

به گزارش الجزیره، این نهاد می‌گوید که رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا مسئول مستقیم این جنایت هستند. 

رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در ادامه حملات خود، مدرسه «ابوحسین» در جبالیا را هدف قرار داد. تا کنون ۲۸ نفر در این حمله وحشیانه به شهادت رسیده و ۱۶۰ نفر زخمی شده‌اند.گفته می‌شود که وضعیت بسیاری از زنان و کودکانی که مجروح شده‌اند وخیم بوده و بیمارستان «کمال عدوان» که در نزدیکی محل حادثه واقع شده است، بیش از این ظرفیت پذیرش افراد جدید را ندارد. همچنین آب کافی برای خاموش کردن آتش ناشی از حملات وجود ندارد. 

نیرو‌های صهیونیست امروز تانک‌هایی را به جبالیا فرستاده و تعداد زیادی از خانه‌ها را با بمب‌گذاری منفجر کردند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص حملات اخیر ابراز نگرانی کرده و می‌گوید که به نظر می‌رسد اسرائیل در حال جدا کردن شمال غزه از بقیه مناطق آن است.

 ساکنان شمال غزه می‌گویند که نیرو‌های اسرائیلی عملا «بیت حانون» «جبالیا» و «بیت لاهیا» را محاصره کرده و مانع ورود و خروج افراد می‌شوند. محاصره غذایی و دارو نیز تشدید شده و مقامات بین‌المللی نگران تمام شدن ذخایر اندک غذا در شمال غزه هستند. «حسام ابوصفیه» مدیر بیمارستان کمال عدوان روز گذشته هشدار داد که این بیمارستان حتی توانایی تامین روزانه یک وعده غذا برای کادر درمان خود را نیز ندارد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار